هم اکنون بسیاری از جوانان فارغ التحصیل در جامعه ما بیکار هستند و پارک های علم و فناوری می توانند مکانی برای اشتغال این جوانان باشند چنانچه ما در اشتغال این افراد هدفمند عمل می کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  متکان معاون اداری و مالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در رونمایی از سامانه دبیرخانه تشخیص صلاحیت رتبه بندی و صدور مجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: پارک های علم و فناوری در ابتدای امر نیازمند حمایت مسئولان هستند تا بتوانند بحث فناوری و تبدیل علم به ثروت را به درستی انجام دهند هم اکنون بستر برای حمایت و فعالیت از این پارک های علم و فناوری آماده است و این امر نیازمند سرمایه گذاری دولت است.

 وی افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کمک مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر ردیف بودجه ای را مشخص و امسال اولویت اول برای پارک های علم و فناوری مشخص می شود تا با از موازی کاری فاصله ای ایجاد شود.

متکان تصریح کرد: این قول را می دهم در مسائل نرم افزاری این سامانه نقش اصلی برای حمایت از پارک های علم و فناوری تولید کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمین است و ما در اشتغال افراد فارغ التحصیل دانشگاهی هدفمند عمل می کنیم چرا که هم اکنون بسیاری از جوانان فارغ التحصیل جامعه بیکار هستند و پارک های علم و فناوری بهترین مکان برای اشتغال این جوانان محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: اولین گواهی برای پارک های علم و فناوری به شرکت پارک علم و فناوری دانشگاه شریف امروز از طرف معاون پژوهشی وزیر به مدت یک سال داده شده و رتبه این شرکت 2 است و زمینه تخصصی آن مهندسی مواد است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار