ظرفيت ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي در جنوب شرق کشور با راه اندازي انبار نفت جديد کرمان 350 ميليون ليتر افزايش مي يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا )، عمليات احداث انبار نفت جديد کرمان به نام شهيد احمدي روشن با هدف افزايش ظرفيت ذخيره سوخت در منطقه جنوب شرق کشور و جابه جايي و انتقال انبار نفت کرمان به خارج از هسته مرکزي شهر (در 35 کيلومتري شهرستان کرمان) به پايان رسيده است و به زودي به بهره برداري خواهد رسيد. 

انبار نفت جديد از ظرفيت ذخيره سازي 350 ميليون ليتر انواع فرآورده هاي نفتي برخوردار است و امکانات پيشرفته تخليه، بارگيري و سيستم پيشرفته آتش نشاني دارد.

در اين انبار 13 دستگاه مخزن سقف شناور که شامل پنج دستگاه مخزن 150 ميليون ليتري ذخيره بنزين، چهار مخزن 124 ميليون ليتري ذخيره نفت سفيد، دو مخزن 64 ميليون ليتري نفت گاز (گازوييل) و دو مخزن داخلي به ظرفيت 12 ميليون ليتر اتيکه (سوخت هواپيما) پيش بيني شده است.

 احداث و راه اندازي تجهيزات و سيستم هاي جانبي شامل تجهيزات شبکه لوله کشي فرآورده، درين و شبکه لوله کشي آب محوطه و آب شرب، پست برق و سيستم هاي کنترلي از جمله سامانه ميترينگ و مانيتورينگ  از ويژگي هاي اين انبار محسوب مي شود. 

انبار نفت قديم کرمان با توجه به واقع شدن در بافت شهري و مشکلات ايجاد شده در اثر تردد کاميون هاي نفتکش در سطح شهر، همچنين خطرهاي بالقوه ناشي از حريق مواد نفتي در محدوده شهري غيرفعال است و به زودي انبار نفت جديد، جايگزين انبار نفت قديمي اين شهر خواهد شد.

به گزارش شانا،‌ پخش منطقه کرمان يکي از مناطق سي و هفت گانه شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي کشور است که با 9 ناحيه کهنوج،‌ رفسنجان،‌ شهربابک، بافت، مرکزي، زرند، بم،‌ جيرفت و سيرجان وظيفه سوخت رساني به اين نواحي در جنوب شرقي کشور را به عهده دارد./عب
برچسب ها: سوخت ، فرآورده ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار