مدیر کل شیلات گلستان از احیای مجدد مزارع غیرفعال میگو در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان؛ علی اکبر پاسندی گفت : در سال جاری با توجه به فعالیتهای خوبی که صورت گرفت مزارعی که سالها قبل غیرفعال شده بودند با حضور صاحبان و احیای مجدد به تعداد 10 واحد در سطح 200 هکتار آماده بهرهبرداری شد و نسبت به تامین پست لارو مورد نیاز موفق به ذخیرهسازی شدند.

وی افزود: 17 مزرعه به مساحت 340 هکتار در گلستان آماده کشت تولید میگو برای سال 1392 میشوند.

علیاکبر پاسندی افزود: سال گذشته در سطح 90 هکتار تولید 135 تن میگو در سایت با سیستم هوادهی 3 هزار و 350 کیلوگرم در هکتار و بدون سیستم هوادهی یکهزار و 900 کیلوگرم در هکتار طی 110 روز با وزن متوسط 13 گرم برداشت شده است.

وی تصریح کرد:

مدیر کل شیلات گلستان بیان داشت: با توجه به محدودیت پست لارو از استانهای سیستان و بلوچستان و بوشهر فقط از استان هرمزگان تامین شده و 15.5 میلیون قطعه در سطح 120 هکتار کل و 85 هکتار مفید در شش مزرعه با تراکم‌های مختلف ذخیرهسازی صورت گرفت که پس از 77 تا 113 روز پرورش به وزن متوسط 12 تا 15 گرم رسیدند.

پاسندی تولید 150 تا 170 تن میگو را در سایت پیشبینی کرد و ابراز داشت: امیدواریم با توجه به شرایط زندگی مردم منطقه که وابستگی بسیار بالایی به دریا دارند و با توجه به کاهش شدید ذخایر دریا و اقتصادی نبودن فعالیتهای صیادی با توسعه و راهاندازی این سایت و به کارگیری جوانان این منطقه بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: تلاش داریم تا با تولید محصول کاملا صادراتی بتوانیم گام بزرگ در این زمان حساس برای کشور و قطع وابستگیها برداریم./س

برچسب ها: میگو ، گلستان ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.