نماينده ويژه عالي مجلس عراق با بيان اينکه در آستانه قرن 21 شاهد تحولات عقلي در جهان اسلام هستيم، گفت: هيچ‌كس نمي تواند منكر اين تحول مثبت شود و اين جريان بيداري اسلامي را متوقف كند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، شيخ احسان فضلي نماينده ويژه عالي مجلس عراق در سومين اجلاس گسترش جهاني دهه غدير که صبح امروز در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: عنوان اين اجلاس عنواني است كه در مباحث اسلامي مورد توجه قرار گرفته است بعضي از فقها در برخي از مسائل با هم اختلاف نظر دارند اما به اين واژه و مسئله امامت همه با هم اهتمام ورزيده‌اند.

وي ادامه داد: بايد به يك واقعيت روشن اشاره كرد و آن اين است كه مسلمانان در همه مراحل زندگي نياز جدي به بحث امامت دارند تا زندگي خود را بر اين اساس هدايت كنند.

شيخ فضلي تصريح كرد: اين اجلاس مكان بسيار مناسبي براي اشاعه شيعه اميرالمومنان است همواره امام علي(ع) به عنوان يك محور براي تمامي ملت‌هاي دنياست و لذا ما بايد در اين جهان كه همواره شاهد ناملايمت‌ها است از شيعه اهل بيت (ع) الگو بگيريم.

وي تاكيد كرد: ما شاهد ظلم بعضي از كشورها به ملت‌ها هستيم و اين كشورها تلاش مي‌كنند كه مردم را به بند و ستم خودشان بكشند در همين راستا برخي از ملت‌ها به رژيم‌هاي خودشان معترض و خواستار آزادي از دست ظلم و ستم آنان هستند.

نماينده ويژه مجلس عراق با بيان اينکه بايد در الگو گرفتن از امام علي (ع) تلاش شود، تصريح کرد: در آستانه قرن 21 شاهد تحولات عقلي در جهان اسلام هستيم كه هيچ‌كس نمي تواند منكر اين تحول مثبت شود و اين جريان بيداري اسلامي را متوقف كند.

وي تصريح كرد: ما نبايد به اين جنبش‌ها با ديدي سياسي نگاه كنيم ما بايد به اين مسئله كاملا انساني بنگريم و حضرت آيت الله خامنه‌اي اولين شخصيتي بود كه اين جنبش را به عنوان بيداري اسلامي براي ما مشخص كردند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: ما همواره تلاش داريم تا ملت عراق را با وحدت گرد هم جمع كنيم كه در اين راستا همه توان خود را به كار گرفته‌ايم اما غرب به دنبال منصرف كردن اين موضوع بوده‌ كه به فضل الهي از اين اقدام خصمانه ناكام ماندند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فضلی ، اجلاس ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار