استاندار خوزستان با اشاره به تخلفات اخیر در بازار استان از مردم خواست که در اطلاع رسانی مشارکت داشته باشند و هرگونه تخلف شامل احتکار و گرانفروشی در سطح بازار و اصناف را اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سیدجعفر حجازی در نشست تنظیم بازار استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد:مردم هرگونه تخلف اصناف شامل احتکار، گرانفروشی و یا فروش کالا با قیمت بیش از قیمت مصوب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام و در این خصوص احساس مسولیت داشته باشند.

وی افزود:در ماه های گذشته مردم به دلیل افزایش قیمت مرغ افدام به احتکار خانگی کردند و پس از مدتی قیمت مرغ کاهش یافت؛ احتکار و جمع آوری زیاد کالا به دلیل گران شدن به ویژه مواد غذایی، ضربه اقتصادی به خانواده ها می زند و نباید مردم دست به احتکار خانگی بزنند.

حجازی افزاد محتکر را به عنوان پیاده نظامان دشمن تلقی و خاطرنشان کرد: باید محتکران و افرادی که فعالیت ناسالم اقتصادی می کنند را شناسایی کرد. این نوع فعالیتهای اقتصادی به اقتصاد کشور ضربه می زند و باید افراد سالم را از فعالان متخلف جدا کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد:از مردم می خواهیم از خرید کالاهای غیر ضروری خودداری و هر کالایی را به میزان کافی خریداری کنند و در زمان افزایش قیمت کالایی، مقادیر زیاد این کالا را برای استفاده در 6 تا 10 ماه آینده خریداری نکنند.

وی ادامه داد:باید به سرعت سودجویان بازار استان شناسایی شوند تا دامنه فعالیت این افراد در بازار وسیع تر نشود.ممکن است کالاهای تولیدی جدید بنا به دلایلی افزایش قیمت داشته باشند اما تولیدکننده، توزیع کنندگان خرد و عمده باید کالاهای قدیمی خود را به همان نرخ گذشته در بازار عرضه کنند.

حجازی بیان کرد:سازمان صنعت و تجارت باید به شهروندان در خصوص برخورد با متخلفان و سودجویان اطمینان بدهد.مردم باید احساس کنند که این سازمان بر بازار نظارت و با متخلفان برخورد می کند. مردم از دولت و ارکان حکومت انتظار کنترل بازار رادارند.

استاندر خوزستان با تاکید بر تثبیت قیمتها، گفت:برخی از اقلام تولید دیگر استان ها است و وارد استان می شوند؛ عمده افزایش قیمت کالاها در روزهای اخیر مربوط به این اقلام بوده است. عمده مشکلات بازار و قیمتها به شهرستان اهواز و شهرهای بزرگ استان اختصاص دارد. در شهرهای کوچک تر قیمت ها کنترل شده است و نوسان زیادی ندارند.

وی اظهارکرد: ادارات صنعت و تجارت، تعزیرات، بازرسی و فرمانداران در شهرهای بزرگ استان باید با متخلفان بازار جدی تر برخورد کنند. افراد محتکر باید شناسایی و مثلا با نصب پلاکارد و پلمپ واحد مربوطه به مردم نشان داده شوند. انجام هرگونه اغماض در خصوص محتکران در واقع خیانت به مردم است.

حجازی افزود: در حال حاضر قیمت کالای اساسی در 6نقطه اهواز و شهرستانهای استان در حال کنترل است.فاصله قیمت کالاهای مشابه در استان باید اندک شود. امیدواریم در هفته های آینده با تشدید بازرسی ها و نظارت قیمت 14قلم کالای اساسی به قیمت وافعی خود بازگردند.البته لازم است روند نظارت بر بازار به درستی و در نهایت احترام باشد و ارگانهای متولی نظارتی با کمترین تنش به وظایف قانونی خود در بازار عمل کنند./س


برچسب ها: اغماض ، محتکران ، خیانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.