اهميت مضاعف متون جهاني به معناي خلاصه شدن ادبيات فارسي در نام بزرگان ادبي چون حافظ، فردوسي، سعدي و مولانا، چاقوي دو لبه ادبي است.

حميدرضا شكارسري شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اهميت مضاعف متون جهاني در نزد ايرانيان،‌ چاقوي دو لبه ادبي است،‌ افزود: ما يك سري متون داريم كه نه تنها حيثيت ادبي داخلي ما هستند بلكه حيثيت ادبي ما در جهان را تشكيل مي‌دهند.
وي گفت: از اين منظر آنان كه به واسطه نهضت ترجمه جهاني شده‌اند، اهميت مضاعف دولبه‌اي براي ما دارند كه ازسويي به آشنايي ما با زواياي پنهان ادبيات كمك مي‌كند.
اين شاعر ادامه داد: از سويي ديگر مبحث اهميت مضاعف متون فارسي مطرح در سطح جهان از آنجا كه ادبيات فارسي را در نام بزرگان ادبي چون حافظ، سعدي، فردوسي و مولانا خلاصه مي‌كند و شاعران ديگر را تحت الشعاع تلالو چهره حرفه‌اي آن ها قرار مي‌دهد، به ضرر ادبيات ما است.
شكارسري اظهار داشت: بنابراين لازم است كه ما در توجه به شاعران و چهره‌هاي شناخته شده‌اي چون حافظ، اصول جرفه‌اي و كارشناسانه را در نظر داشته باشيم تا شاعران ديگر در تلالو شخصيت ادبي آنها به فراموشي سپرده نشوند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چه مطالبي را مي‌تواند در آستانه فرا رسيدن هفته كتاب بيان كرد، ضمن ابراز بي اطلاعي نسبت به چيستي و چگونگي اجرايي شدن برنامه‌هاي مرتبط با اين هفته فرهنگي و ادبي گفت: با توجه به اين بي اطلاعي كه اگر از زبان فعالان رسانه متوجه آن نمي‌شدم، هم اكنون نيز نظرم به هفته كتاب جلب نمي‌شد، به منظور بي ميلي نسبت به اعلام نظري غرض ورزانه و يك طرفه، نظر خاصي در اين مورد ندارم./ي2
برچسب ها: شکارسری ، شاعر ، متون ادبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار