انجام اقدامات اولیه درمانی پیش از رساندن بیماران مسموم به مراکز درمانی نقش حیاتی در درمان این بیماران دارد.

دکتر شاهین شادنیا متخصص سم شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در مواقع بروز مسمومیت ها بخصوص در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام اقدامات اولیه درمانی قبل از رساندن بیمار به مراکز درمانی باید در جهت کاهش خطرات و جلوگیری از پیشرفت و مسمومیت ها توسط همراهان و اطرافیان بیماران صورت پذیرد.

وی افزود: در اینگونه مراکز باید از اصول گرفتن علائم حیاتی بیماران آگاه باشيم و این علائم را ارزیابی کنیم و اگر بوی خاصی را در اینگونه مراکز استشمام کردیم باید دقت کنیم و بیماران مسموم را از هوای آلوده دور کنیم.

وی تصریح کرد: در مواقع آلودگی بدن بیماران مسموم که به مواد شیمیایی آلوده شده ،باید هر چه سریعتر بدن آنها را شستشو داده و آلودگی را پاک کنیم که در اکثر موارد این مواد را می توان با آب شستشو داد و در برخی موارد باید با مواد دیگری که بسته به نوع آلودگی بدن این بیماران را از آلودگی ها پاک کرد و ذغال فعال نیز در اکثر مسمومیت ها می تواند مفید باشد.

وی یاد آور شد: تجهیز آزمایشگاه های شیمی و مراکز تحقیقاتی به جعبه کمکهای اولیه و اقلام بهداشتی و درمانی برای مقابله با بروز خطرات احتمالی ضروری است./ع2
برچسب ها: سم ، اولیه ، شیمی ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار