دبیر کمیسیون افتا از نهایی شدن پیش نویس آئین نامه ساماندهی شرکت های ارائه کنند ه ضد بد افزارهای خارجی خبر داد.

علیرضا صالحی دبیر کمیسیون افتا در گفتگو با خبرنگار  فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:  کارگروه ساماندهی ارائه کنندگان خبر بد افزارهای خارجی با تشکیل جلسه در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران، پیش نویس آئین نامه نحوه فعالیت و ارائه خدمات و محصولات ضد بد افزارهای خارجی را ارائه نمود.

وی تصریح کرد: این آئین نامه برای نخستین بار در کشور با هدف شفاف سازی و تسهیل فعالیت های این شرکت ها و با مشارکت گسترده آنها تهیه و پس از اعلام نظر سازمان فناوری اطلاعات جهت ابلاغ مراحل بعدی را طی خواهد کرد.

صالحی با اشاره به اینکه در این راه همکاری خوبی بین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و سازمان فناوری اطلاعات صورت گرفته اذعان داشت: در حال حاضر این آئین نامه شامل دستور العمل هایی برای شرکت های بخش خصوصی به عنوان ارائه کنندگان سازمان دولتی به عنوان خریداران و سازمان فناوری اطلاعات به عنوان صادر کننده پروانه فعالیت است که هر سه طرف را ملزم به رعایت استانداردهای دراین زمینه می نماید.

 نصب سرورهای بروز رسانی ضروری است

در ادامه دبیر کمیسیون افتا به اشاره به اینکه لزوم نصب سرورهای بروز رسانی در داخل کشور یکی دیگر از نقاط عطف این آئین نامه است خاطر نشان کرد: شرکت های اصلی ارائه کننده محصولات خارجی موظف به نصب و راه اندازی این سرورها به منظور ارائه خدمات محلی به کاربران هستند.

وی با اشاره به مشکلات و مزایای چنین اقدامی افزود: هر چند که راه اندازی سرورهای بروز رسانی محصولات باعث تحصیل هزینه های به شرکت ها و کاربران می شود اما منافع آن در بلند مدت هم کاربران و هم ارائه کنندگان خدمات را به انجام آن راغب می کند.

وی یاد آور شد: کارگروه ساماندهی ارائه کنندگان ضد بد افزارهای خارجی پس از ابراز شبهاتی مبنی بر ممنوعیت ورود محصولات امنیتی خارجی تشکیل شد تا علاوه بر ساماندهی شرکت هایی که محصولات فوق را به خریداران دولتی عرضه می کنند، سازمان های خریدار را نیز با لزوم استفاده از محصولات اورجینال و  وظایفشان نسبت به امن سازی ساماندهی خود آشنا سازد./ع2
برچسب ها: افتا ، سرور ، صنفی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار