نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث مرکز مطالعات آب‌های گرم و خنک کشور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /کمال‌الدین پیر‌موذن افزود: با اخذ موافقت از دستگاه‌های ذیربط در سال آینده عملیات احداث این مرکز در سرعین آغاز می‌شود تا یک توسعه کیفی را در بهره‌برداری از آب‌های معدنی و گرم متنوع استان شاهد باشیم.

وی همچنین از اخذ مجوز برای صادرات سیب‌زمینی با موافقت شخص رئیس جمهور خبر داد و گفت: قرار است 800 هزار تن سیب‌زمینی تولیدی در استان به شکل مازاد به کشور آذربایجان و برخی دیگر از مناطق صادر شود که در این زمینه امیدواریم کشاورزان نگرانی نداشته باشند.

این نماینده مجلس تسریع در شکل‌گیری منطقه گردشگری سرعین و منطقه ویژه اقتصادی اردبیل را از دیگر پیگیری‌های خود در یک ماه گذشته توصیف کرد و افزود: تکمیل طرح میدان عالی‌قاپو در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم 20 درصد باقیمانده کار این پروژه به سرعت تکمیل شود.

پیر‌موذن از پرورش ماهی در نئور و احیای مناطق زیست‌ محیطی نظیر حیران و فندقلو و بولاغلار نیر خبر داد و گفت: احداث و راه‌اندازی اتوبان و بزرگراه در اردبیل در مسیر شرق و غرب در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به رایزنی‌های مختلف با معاونان رئیس جمهور و وزرا افزود: روزهای دوشنبه در خدمت مراجعان هستیم و تاکنون به بیش از 3 هزار نفر وقت ملاقات داده و پیگیر مسائل آنها هستیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، مرکز ، مطالعات ، آب ، گرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.