صبح امروز در بيستمين اجلاس سراسري روساي خانه هاي صنعت و معدن و تجارت ايران تفاهم نامه اي بين اين تشکل خصوصي و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هادي غنيمي فرد رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت در خصوص اين تفاهم نامه اظهار داشت:‌ به موجب اين قرارداد بسياري از وظايف وزارتخانه صنعت و معدن از جمله صدور پروانه هاي تاسيس بهره برداري، انتخاب واحدهاي نمونه سال به تشکل خصوصي خانه صنعت و معدن تفويض اختيار شده است.

وي ادامه داد: اين تفاهم نامه دو جانبه امروز بين تشکل خصوصي خانه صنعت و معدن و وزارتخانه به امضا رسيده و کارهاي اجرايي آن از هفته آينده آغاز مي شود.

غنيمي فرد تصريح کرد: همچنين چندي پيش تفاهم نامه سه جانبه بين خانه صنعت و معدن، وزارت صنعت و صندوق توسعه ملي به امضا رسيده که به موجب آن مقرر شده 10 ميليارد دلار سرمايه در گردش از طريق صندوق توسعه به صنايع پرداخت شود تا بتوانند توليد خود را تقويت کنند.

وي با بيان اينکه کارهاي اجرايي اين تفاهم نامه شروع شده اظهار داشت: متقاضيان دريافت منابع مالي مي توانند از طريق سايت وزارت صنعت درخواست تسهيلات مورد نظر خود را عنوان کنند.

* توانمندسازي تشکل ها با امضاي تفاهم نامه دو جانبه

در ادامه اين مراسم هاشم پور رئيس سازمان صنايع و معادن استان مازندران در خصوص تفاهم نامه امضا شده بين تشکل خانه صنعت و معدن و وزارتخانه صنعت اظهار داشت: در راستاي سياست هاي دولت مبني بر واگذاري بخشي از وظايف به بخش خصوصي تفاهم نامه اي بين اين دو بخش به امضا رسيده که به موجب آن در صورت اجراي دقيق مفاد آن تشکل هاي بخش خصوصي توانمندتر از گذشته خواهند شد.

وي ادامه داد: براين اساس بخشي از وظايف دولتي در وزارتخانه صنعت که قابل واگذاري است برعهده فعالان بخش خصوصي گذاشته شده است./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار