دبیر کمیته شهرداران مناطق کلان‌شهرهای کشور گفت: برخی وظایف و اقدامات در شهرداری در حالی دنبال می‌شود که با وظایف و اقدامات برخی سازمان‌ها دارای تداخل است و یا موازی‌کاری در این راستا صورت می‌گیرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل حسینی با بیان این مطلب در هشتمین نشست شهرداران مناطق کلان‌شهرهای کشور که در هتل پردیسان برگزار شد، افزود: شهرداری در حالی اقدام به احداث مجموعه ورزشی می‌کند و زمین‌های بازی روباز و سرپوشیده را در سطح شهر در اختیار شهروندان قرار می‌دهد که سازمان ورزش و جوانان نیز همین وظایف را به نوعی دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: توجه و اختصاص بودجه از سوی شهرداری برای ساخت فضاهای ورزشی سبب می شود سازمان مذکور به تدریج بودجه‌ای برای توسعه فضاهای ورزشی شهر در نظر نگیرد، این وظیفه جزو وظایف شهرداری نیست و ورود شهرداری در این راستا تنها با هدف رفاه عمومی و جلب رضایت شهروندان صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته شهرداران مناطق کلان‌شهرهای کشور با تاکید بر ضرورت انطباق فعالیت‌های مناطق شهرداری با سازمان‌های خدماتی اظهار کرد: تشکیل شورای هماهنگی در سطح مناطق و سازمان‌های مرتبط می‌تواند به انطباق فعالیت‌ها با هم کمک کند.

حسینی بر ضرورت اولویت بندی فعالیت ها تاکید کرد و گفت: تشریح و عملیاتی کردن 5 بند از اولویت‌های در دست اقدام بهتر از نوشتن لیستی بلند بالا بدون اجرایی شدن بندهای آن است.

وی موضوع برون‌سپاری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: تصمیمات کالبدی شهری و رعایت سلسله مراتب باید تا جایی باشد که در رعایت شاخص‌ها موثر افتد.


برچسب ها: دبیر ، کمیته ، شهرداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.