تبریز/

اقتصاد بدون نفت را باید به طور عملی تجربه کنیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور توسعه صادرات غیرنفتی یک واقعیت گریزناپذیر و راه حلی اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،بیگی درهجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز، خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی ضرورتی است که سال‌ها به عنوان محور توسعه کشور مطرح می‌شد و همه ما اعتقاد داشتیم که باید اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم اما از ورود عملی به آن واهمه داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز فرصت توسعه صادرات غیرنفتی و ورود به اقتصاد بدون نفت ایجاد شده، افزود: باید از این شرایط برای تعالی و پیشرفت ملت نهایت استفاده را ببریم و به جای تمرین و آزمایش، به طور عملی اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید متوجه باشیم که پیشرفت و تعالی ملت ما به هیچ عنوان مورد پسند نظام سلطه نیست و دشمنان از همه شیوه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: قابلیت بالای ملت ایران و مردان اقتصادی کشور باید به نحوی متجلی شود که توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم.

علیرضابیگی با قدردانی از برگزارکنندگان همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی گفت: همایش‌هایی از این دست می‌تواند راهکارهای ارزشمندی را پیش پای دلسوزان کشور قرار دهد.

وی افزود: پژوهش‌ها و مقالات علمی و انطباق آنها بر شرایط واقعی کشور می‌تواند موجب هدفمندتر شدن حرکت اقتصاد کشور شود و امیدواریم موضوعات مطرح شده در این همایش و راهکارها و نرم‌افزارهای علمی و عملی آن نیز راهنمای حرکت دولتمردان و کارگزاران در ارتقای رونق اقتصادی کشور باشد.

علیرضابیگی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین توانمندسازی بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجربه ثابت کرده است که اتکا به مردم و بخش خصوصی می‌تواند منشأ کارهای بزرگی باشد و در شرایط کنونی ضرورت این سیاست بیش از پیش احساس می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: زلزله ارسباران با همت مردم و دولت به فرصتی برای توسعه و آبادانی منطقه تبدیل شده و مصوبات و تصمیمات دولت مسیر بازسازی این مناطق و تامین مسکن دایمی برای آسیب‌دیدگان را هموار کرده است.

وی ابراز کرد: زلزله ارسباران عرصه همگرایی و همبستگی ملت ایران بود و این منطقه اکنون محل تجلی وحدت ملی برای عمران و آبادانی است./س

برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، عملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.