عضلات ران از جمله عضلات مهم بدن به شمار مي‌رود كه نقش عمده‌اي در حركات مفاصل ران و زانو ايفا مي‌كند. مفصل چهارسر راني كه جلوي ران قرار دارد، به خم شدن مفصل ران و باز شدن زانو كمك مي‌كند؛ در حالي كه عضلات همسترينگ كه در خلف ران قرار دارد، خم كردن زانو و باز كردن مفصل ران را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، 

تقويت اين عضلات براي كساني كه از درد مزمن زانو رنج مي‌برند و افرادي كه به ورزش‌هاي حرفه‌اي مي‌پردازند، اهميت ويژه‌اي دارد. براي اين منظور حركات زير را بدقت اجرا كنيد.

حركت اول:

به پشت دراز بكشيد و يكي از پاهاي خود را خم كنيد. مچ پاي مخالف را روي زانوي پايي كه خم كرده‌ايد قرار دهيد طوري كه زانوي پاي ديگر رو به طرف خارج قرار گيرد. حالا با نيرو وارد كردن به پايي كه روي زمين قرار دارد، سعي كنيد باسن خود را تا جايي كه امكان دارد بالا بياوريد.

كمي در همين وضع بمانيد و سپس به آرامي به نقطه شروع برگرديد، اما كمي قبل از آن‌كه باسن‌تان به زمين برسد توقف و حركت را از همين جا تكرار كنيد. اين حركت را پنج بار انجام دهيد.

حركت دوم:

پشت به ديوار بايستيد و يك توپ ورزشي را بين بدن خود و ديوار قرار دهيد. حالا به آهستگي به حالت نشسته درآييد تا جايي كه ران‌هاي شما موازي با سطح زمين قرار گيرد. سپس دوباره به حالت ايستاده برگرديد. براي سخت‌تر شدن حركت مي‌توانيد همين كار را روي يك پا انجام دهيد.

حركت سوم:

به پشت روي زمين دراز بكشيد و با خم كردن زانو، كف پاهايتان را روي توپ ورزشي و باسن‌تان را بالاتر از سطح زمين قرار دهيد. حالا سعي كنيد با پاهايتان توپ ورزشي را به بدن نزديك و دور كنيد. اين حركت را تا جايي كه مي‌توانيد ادامه دهيد./س

برچسب ها: عضله ، تقویت ، مفاصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.