راننده سرکنسول فرانسه در شهر ناصريه عراق در انفجارهاي اخير تروريستي اين شهر دست دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نتايج تحقيقات سازمانهاي امنيتي در استان ذي قار درباره انفجارهاي ماه گذشته شهر ناصريه نشان مي دهد شواهد و مدارکي وجود دارد که ثابت مي کند شش متهم از جمله راننده کنسول فرانسه در ناصريه در اين انفجارها دست دارند .

سرتيپ ستاد حسين عبد علي رئيس پليس استان ذي قار گفت طرفهاي ذيربط به شواهد زيادي درباره انفجارهاي اخير تروريستي در شهر ناصريه دست يافته اند و به نتايج مهمي رسيده اند که ثابت مي کند شش متهم از شخصي در خارج از استان پول دريافت کرده‌اند و اين شخص نيز با يک طرف سياسي که قبلا در اقدامات تروريستي دست داشته ارتباط داشته است.

وي افزود عمليات تروريستي عليه مقر کنسولگري فرانسه و يکي از بزرگترين هتلهاي شهر ناصريه با دو دستگاه خودروي بمب گذاري شده با شتاب انجام گرفته بود و هدف از آن نيز فقط جنبه سياسي و رسانه‌اي  بوده است تا فقط اعلام حضور شود .

عبد علي گفت اين شش متهم از جمله راننده ويژه سرکنسول فرانسه اعتراف کرده اند که از يک نفر از خارج از استان ذي قار بيست و پنج ميليون دلار دريافت کرده اند.

وي گفت کسي که اين دو خودرو را بمب گذاري و بر عمليات نظارت داشته راننده شخصي کنسول فرانسه بوده است. او اينگونه القا کرده بود که اين عمليات ، کنسول فرانسه را در ناصريه هدف قرار داده است در حاليکه وي به خوبي مي دانست سرکنسول در خارج از استان به سر مي برد.

اين اظهارات با درخواست دهها نفر از نزديکان قربانيان اين دو انفجار همزمان بود که در مقابل دادگاه تجديد نظر ذي قار تظاهرات و درخواست کردند در کار قوه قضاييه دخالت نشود و در اجراي حکمهاي صادره عليه محکومان تسريع شود .

تظاهرکنندگان گفتند بيم آن وجود دارد که جنايتکاران فراري داده شوند همچنانکه در زندانهاي ديگر استانهاي عراق چنين اتفاقي مي  افتد .

برچسب ها: فرانسه ، انفجار ، عراق ، ناصریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار