نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، راه‌اندازي مجدد واحد آکسفورد دانشگاه آزاد را در راستاي سياست‌هاي آموزش عالي کشور عنوان کرد.

 جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در رابطه با راه‌اندازي مجدد واحد بين‌المللي آکسفورد دانشگاه آزاد، گفت: توسعه نظام آموزش عالي در وراي مرزهاي ايران و راه‌اندازي واحدهاي بين‌المللي دانشگاه‌هاي مختلف موضوعي است که جزء سياست‌هاي آموزش عالي کشور است و ما نيز بر آن تاکيد داريم.

وي در ادامه با بيان‌ اينکه نفس اين قضيه مثبت است اما بايد به نحوي صورت گيرد که واحدهاي خارج از کشور باري بر دوش آموزش عالي کشور نباشد، افزود: راه‌اندازي واحدهاي آموزش عالي در خارج از کشور بايد به گونه‌اي باشد که موجبات مشکلات اقتصادي يا مشکلات غير‌معمول را براي کشور فراهم نياورد، ضمن آنكه  از اين منظر نيز کميسيون آموزش در حيطه وظايف ذاتي خود براساس اخبار و اطلاعات واصله و بازديد از مراکز آموزش عالي خارج از کشور نسبت به رفع مشکلات احتمالي اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نايب رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه براساس سند چشم‌انداز توسعه و نقشه جامع علمي کشور، يکي از مباني اساسي توسعه، بحث علمي و پژوهشي است، اظهار داشت: يکي از راهکارهاي درآمد‌زايي کشور در آينده نزديک بحث عرصه علمي و فناوري است تا بتوانيم نتايج فناوري‌هاي خود را به جهان صادر کنيم، لذا لازم است از چارچوب‌هاي سنتي کشور خارج شويم، ضمن آنکه به عنوان نايب رئيس کميسيون آموزش نيز اعلام مي‌كنم در آينده‌اي نزديک پايگاه‌هاي علمي قوي‌اي در سطح بين‌المللي راه‌اندازي خواهيم کرد.

نايب رئيس کميسيون آموزش با تاکيد بر اينکه آينده کشور در گرو توسعه فناوري اطلاعات و مباحث پژوهشي است، گفت: تلاش خواهيم کرد دامنه دانايي و آگاهي خود را در عرصه آموزشي و پژوهشي به صورت عملياتي پياده کنيم و آن را در عرصه بين‌المللي به عنوان يک عرصه درآمد‌زا مورد توجه ويژه قرار دهيم.

گفتني است چندي پيش فرهاد دانشجو، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از راه‌اندازي مجدد واحد بين المللي آکسفورد اين دانشگاه خبر داد و عنوان کرد دريافت مجوزها و فعاليت مجدد اين واحد تا دو سال آينده به طول مي‌انجامد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، دانشگاه ، آکسفورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار