لئون پانتا وزير دفاع آمريکا چهارشنبه از کشورهاي عضو ناتو خواست تا کمبود مربي آموزش نظامي نيروهاي افغان را جبران کنند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه، وزير دفاع آمريکا در برابر بيست و  هفت همتاي خود از ناتو و بيست و دو دو نماينده از کشورهاي شريک  ناتو در افغانستان گفت:« من از هريک از کشورهاي شما مي خواهم تا کسري پنجاه و هشت گروه مربي آموزش نظامي را جبران کنند.»

وي افزود:« آمريکا شمار نامتناسبي از اين گروه ها را در سال هاي اخير دراختيار افغانستان قرار داده است و من کمک شما را براي جبران نيازها درخواست مي کنم.»

وزير دفاع آمريکا همچنين گفت تغيير گروه ها  هر شش ماه يکبار ،نوعي ترديد را در سهميه بندي هاي آينده به وجود مي آورد و زمان آن فرار رسيده است که استقرار بلند مدت اين گروه هاي آموزش نظامي پيش بيني شود.

علاوه بر اين ، وي در برابر « حملات داخلي» ، قتل نظاميان ائتلاف به دست نظاميان و نيروهاي پليس افغان که از اوايل سال با پنجاه و سه قرباني شدت گرفته  است ، اعلام کرد پاسخ ، مشارکت و همگرايي گسترده تر است.

وزير دفاع آمريکا خاطر نشان کرد ژنرال ژان آلن ، فرمانده نيروهاي بين المللي در افغانستان برنامه اي را براي مبارزه با حملات تدوين کرده است.

 اين تدابير به ويژه  به کار گيري افراد مسلحي را پيش بيني مي کند که مسئول پيشگيري از هرگونه حمله اي در زمان همراهي نيروهاي ايساف با نظاميان افغان هستند.

اين تدابير همچنين آموزش نيروهاي ناتو را به فرهنگ افغانستان ، کنترل بهتر در زمان استخدام نظاميان افغان يا همچنين پيگيري آنلاين شاخص هاي تهديد براي اجراي عمليات مشترکي با ارتش و پليس محلي ، پيش بيني مي کند.

پانتا گفت :« با وجود اين تهديد عليه موفقيت ائتلاف، تلفات نيروهاي ناتو سي درصد در مقايسه با سال گذشته کاهش يافته است و شکست هاي وارد شده بر شورشيان نطقه عطفي در مناقشه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار