شاخص کل با افت 186.8 واحدي به کانال 28 هزار و 845 واحدي رسيد.

همايون دارابي کارگزار بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: در بازار معاملات امروز بخشي از سهام خودرو با ريزش قيمتي مواجه شد و همچنين در بورس کالا به دليل افزايش قيمت برخي محصولات و به دليل نپذيرفتن قيمت از سوي ناظر معاملاتي، معاملات لغو شد.

وي ادامه داد: بخش عمده اي از افت شاخص هاي امروز مربوط به فولاد مبارکه بود که در اين جريان شاخص کل با افت 186.8 واحدي به عدد 28 هزار و 845 واحد رسيد و شاخص صنعت نيز با افت 166.29 واحدي به عدد 23 هزار و 729 واحد رسيد.

وي با بيان اينکه آخرين حجم معاملات در بازار سرمايه 55 ميليارد و 441 ميليون تومان بوده است گفت: در بازار امروز 182 ميليون و 300 هزار حجم و حق تقدم داد و ستد شده است.

وي ادامه داد: بيشترين تاثير را در شاخص، شرکت هاي فولاد مبارکه، صنايع مس ايران و توسعه معادن و فلزات داشتند.

دارابي با بيان اينکه پالايش نفت غرب، سيمان غرب و گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو بيشترين تقاضا را در بازار معاملاتي امروز داشتند ادامه داد: شرکت هاي مديريت پروژه هاي نيروگاهي، ايران خودرو و سرمايه گذاري گروه توسعه ملي نيز بيشترين عرضه را در بازار امروز داشتند.

وي تصريح کرد: بيشترين حجم معامله را شرکت هاي سايپا، پالايش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه به خود اختصاص دادند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: امروز پالايشگاه تهران 5 درصد سهام خود را در بازار معاملاتي عرضه کرد و هر سهم اين پالايشگاه 7500 تومان مورد معامله قرار گرفت./س
برچسب ها: شاخص ، بورس ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار