مقوله امنیت نقش مهمی در زندگی اجتماعی داشته و در واقع پایه و اساس آرامش است. از این رو تامین امنیت از امور مهم و حیاتی هر جامعه ای است که برای تحقق آن همگان باید تعامل و همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وضعیت امنیت محله های شهر تهران چگونه است؟ آیا محله ها از نظم و امنیت برخوردارند؟ در همین رابطه با شورایاران منطقه 13 گفتگویی کرده ایم تا از وضعیت امنیت محلات منطقه 13 بیشتر بدانیم.
 
**‌ محله اشراقی
 
دبیر شورایاری محله اشراقی گفت: وضعیت این محله از لحاظ امنیت مناسب است و مشکل خاصی در این محله وجود ندارد.
 
وی افزود: تنها مشکل این محله ساختمان نیمه کاره در انتهای خیابان اشراقی است که در ساعات پایانی شب تخلفاتی از سوی خلافکاران در آن صورت می گیرد.
 
پرتویی اظهار داشت: بارها این مسئله به اطلاع مسئولین کلانتری رسانده ایم، درخواست شورایاری و اهالی محل رسیدگی سریع به این موضوع است.
 
** محله دهقان لزوم افزایش گشت های نیروی انتظامی
 
دبیر شورایاری محله دهقان با اشاره به ویژگی های و خصوصیات محله گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی محله در برخی از نقاط انتظار می رود که ماموران کلانتری حضور بیشتری داشته تا از بروز برخی از تخلفات جلوگیری شود.
 
وی افزود: البته به طور کلی نظارت خوبی از سوی مامورین کلانتری در محله صورت می یگرد که جای تشکر دارد ولی در بعضی از نقاط محله حضور نیروهای انتظامی باید پر رنگ شود.
 
** محله شورا: تاکید بر تعامل نیروی انتظامی با معتمدین محلات
 
دبیر شورایاری محله شورا گفت: برخی از مشکلات و مسائل به لحاظ وقوع برخی از جرائم از قبیل سرقت، خفت گیری در کوچه های خلوت در محله وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر مسئولین برای امنیت بیشتر محله هاست.
 
میرابوطالبی افزود: به نظر من باید تعامل و ارتباط مسئولین نیروی انتظامی با هیئت امنای مساجد، شورایاری ها و در نهایت مردم بیشتر شود.
 
دبیر شورایاری محله شورا ادامه داد: بهتر است جلسات مشترکی از سوی مسئولین نیروی انتظامی با حضور معتمدین محلات و مردم به صورت ماهانه برنامه ریزی شود تا ضمن ارائه گزارش وضعیت عملیاتی و اجرایی نیروی انتظامی در محله ها و آگاهی شورایان از اقدامات این ارگان، کمبودها و کاستی ها محله ها به لحاظ امنیتی بررسی شود.
 
وی افزود: حتی نیروی انتظامی با برقراری تعامل و ارتباط با شورایاری ها بستر و زمینه های امنیت بیشتر محله ها را فراهم کند.
 
** تامین امنیت فلکه دوم نیروی هوایی
 
دبیر شورایاری محله پیروزی با اشاره به لزوم تامین امنیت بیشتر فلکه دوم نیروی هوایی گفت: ماموران انتظامی در این بوستان حضوری فعال دارند و لیکن اگر تمهیدات امنیتی بیشتری اعم از نصب و تجهیز دوربین های مدار بسته اندیشیده شود شاهد امنیت بیشتر این محل خواهیم بود.
 
** امنیت محلات 13 گانه تقویت می شود
 
سرهنگ موقوفعی رئیس کلانتری 128 تهران نو در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی شورایاران محلات از فعال شدن کانکس های نیروی انتظامی، اجرای طرح های ضربتی جمع آوری ارازل و اوباش و افزایش گشت های امنیتی محلات خبر داد.
 
وی افزود: در حال حاضر تعاملاتی با ائمه جماعت مساجد صورت گرفته و سعی داریم ضمن آگاهی از نظرات و درخواست های شهروندان ارتباط بیشتری با معتمدین محله برقرار کنیم چرا که با حمایت و پشتیبانی شهروندان می توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.
 
موقوفعی با اشاره به اقدام نیروی انتظامی در تشکیل گروه ضربتی تصریح کرد: طی ماه اخیر با اجرای طرح توانستیم 300 نفر از اراذل و اوباش را جمع آوری کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: نیروهای انتظامی همواره برای ایجاد امنیت و نظم در سطح محدوده تلاش کرده و از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.
 
رئیس کلانتری 128 تهران نو ابراز امیدواری کرد: با همیاری و همکاری شورایاران و همچنین ارتباط با سازمان شهرداری منطقه 13 بتوانیم در راستای امنیت بیشتر محلات گام برداریم.
 
وی یادآور شد: خوشبختانه همکاری های خوبی بین شهرداری منطقه 13 و نیروی انتظامی صورت گرفته که امیدواریم با تداوم آن شاهد کاهش جرائم و افزایش امنیت در محلات باشیم./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار