رئیس جهادکشاورزی شهرستان شوشتر از توسعه 50 هکتاری باغات مرکبات شهرستان شوشتر در سال‌جاری خبر داد و گفت: حمایت از بخش باغداری در دستور کار جهادکشاورزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،نادر پوررکنی در بازدید از مزارع شهرستان شوشتر اظهار داشت: سالانه بین 40 تا 50 هکتار به سطح باغات مرکبات شهرستان شوشتر افزوده می‌شود و این امر باعث رونق گرفتن بخش باغداری در شوشتر می‌شود.

وی با اشاره به سطح باغات مرکبات در شوشتر افزود: در حال حاضر سطح باغات مرکبات بارور در شهرستان شوشتر 150 هکتار است که تا پایان سال این سطح افزایش خواهد یافت.

پوررکنی با اشاره به اینکه برداشت مرکبات در روزهای آتی آغاز خواهد شد تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود 900 تن مرکبات از سطح باغات شهرستان شوشتر برداشت شود.

پوررکنی با اشاره به نوع مرکبات موجود در باغات شوشتر افزود: نوع مرکبات شوشتر پرتقال، گری‌فروت، لیموترش، لیموشیرین، نارنج و نارنگی است که در روزهای آینده برداشت محصولات از این باغ‌ها آغاز می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر خاطر‌ نشان کرد: گرمای طاقت‌فرسای تابستان امسال نتوانست به بخش باغات مرکبات شوشتر خسارت جدی وارد کند و با اقدامات کارشناسی شده در این‌باره خسارات موجود به حداقل رسید.

 شهرستان شوشتر به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب و آب فراوان شرایط بسیار مستعدی برای رشد باغات دارد./س
برچسب ها: هکتار ، باغات ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.