سرپرست معاونت امور فرهنگي گفت: "واقعه غدير" يكي از مهمترين رويدادهاي تاريخ جهان اسلام و از برترين اعياد مذهبي براي جامعه ما و شيعيان جهان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي اسماعيلي سرپرست معاونت امور فرهنگي در جمع بسيجيان سازمان بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن بيان مطلب فوق افزود: خداوند متعال در روز غدير به پيامبر اسلام (ص) فرمان داد؛ تا حضرت علي (ع) را به رهبري راستين امت خويش برگزيند؛ به همين دليل از منظر پيامبر (ص) و از ديدگاه ديگر پيشوايان راستين، "غدير" روزي بسيار پرشكوه و با عظمت است.
وي ضمن تاكيد دوباره بر محكوم كردن سازنده فيلم موهن به پيامبر اعظم (ص) گفت: صهيونيزم بين الملل و غرب از آنجا كه عامل وحدت ميان همه مسلمانان جهان را حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) مي دانند؛ با ابزار رسانه فرهنگي و با نام آزادي بيان، به توهين و جسارت به رسول خدا (ص) و ديگر ائمه معصوم (ع) مي پردازند.
اسماعيلي افزود: امروز كشورمان در عرصه جنگ نرم قرار دارد و جنگي كه در آن نه صدايي از خمپاره ها به گوش مي رسد و نه از آ‍ژير خطر خبري است؛ بلكه اين جنگ فرهنگي با قدرت‌هاي بزرگ است.
وي ادامه داد: روز غدير به دليل انتخاب حضرت علي (ع) به رهبري امت اسلامي، نعمتي گران سنگ و ارزشمند است؛ بنابراين اين واقعه،  روز "پرستش خدا"، "روز نماز و نيايش"، "روز سپاس و ستايش"، و روز : "شادي و شادماني مومنين" است.
سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ابرقدرت‌هاي آمريكايي و صهيونيستي با نشانه گرفتن باورها و ارزش‌هاي مسلمانان قصد دارند اعتقادات ديني و مذهبي را به سخره گيرند و آن را بي ارزش و خرافه قلمداد كنند.
اسماعيلي ضمن اشاره به تاكيد حضرت امام خميني(ره) به جايگاه بسيج و بسيجي گفت: بيعت بسيجيان با پيامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) به اندازه اي ارزشمند است كه تمام دنياي كفر و جهان غرب را به زانو درآورده است.
وي در پايان افزود: بسيجيان ضمن درس گرفتن از واقعه غدير؛ همواره بايد در افزايش توانايي هاي انساني خود از جمله محبت ائمه اطهار(ع) از روي صدق، دوري از گناه، افزايش تقوي، آزادي و بزرگ منشي، ولايي بودن، كرامت و اشاعه آنها كوشا باشند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.