تحليلگر سياسي به راشاتودي گفت: آمريکا در جانبداري از ديکتاتورهاي منطقه خاورميانه و همچنين دموکراسي و پيشرفت اين منطقه دچار سردرگمي شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي ، امارات عربي متحده اخوان المسلمين بانفوذترين گروه اسلامي را به توطئه  براي سرنگوني دولت اين کشور نفت خيز متهم کرده است.امارات از کشورهاي عرب خليج فارس خواسته است مانع از رشد و گسترش اين گروه در مصر شوند.ابوظبي امسال حدود شصت اسلامگرا را بازداشت و ادعا کرد که اين افراد عضو اخوان المسلمين بوده و قصد داشته اند دولت اين کشور را به چالش بکشند.

اريک مارگوليس تحليلگر سياسي مي گويد اين نگراني ها نشان مي دهد که دولت امارات تا حد بدگمان است.

وي به راشاتودي گفت: اخوان المسلمين هدف اول خود را تلاش براي ايجاد رفاه اجتماعي ميان مردم اعلام کرده و اين دليل محبوبيت اين گروه در کشورهايي مانند مصر ، اردن يا سوريه  است. اما اين گروه يک سازمان سني است که هيچوقت ميان شيعيان محبوبيت نداشته است.

وي افزود: به نظر من ناآرامي هايي که امارات وجود داشته ، از سوي اقليب شيعه بوده است و فکر نمي کنم اخوان المسلمين تهديد جدي براي منطقه خليج فارس باشد.اما ظهور دولت اخوان المسلمين در مصر دولت هاي منطقه خليج فارس را نگران کرده است.آمريکا نيز مواضع متفاوتي اتخاذ کرده است. اين کشور از يک طرف مي خواهد در کنار تاريخ و پيشرفت منطقه حرکت کند و از طرف ديگر به طور سنتي و تاريخي از ديکتاتورهاي منطقه حمايت کرده است.

اين تحليلگر سياسي در ادامه گفت: دولت آمريکا هم اکنون در مسير خود تلوتلو خوران پيش مي رود و واقعا نمي داند چه کار کند. انتقادات زيادي در داخل آمريکا نيز متوجه دولت است مبني بر اينکه اين کشور سياست شفاف خارجي در منطقه ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار