بركناري وزير ارشاد، بررسي پرونده "مشايي" در كميسيون اصل 90، لغو مراسم تقدير از اهالي خانه موسيقي، تمركز اصلاحات بر روي انتخابات شوراها و لزوم نقش‌آفريني قطر در آزادسازي ايرانيان ربوده‌شده در سوريه از مهمترين عناوين خبري روز سه‌شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(سه‌شنبه) به اين شرح است:


خبر برکناري وزير فرهنگ صحت ندارد/ حسيني به کار خود ادامه مي‌دهد
سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به انتشار برخي خبرها مبني بر برکناري وزير فرهنگ و ارشاد‌ اسلامي توسط رئيس‌جمهور گفت: تا جايي که من خبر دارم حسيني به کار خود ادامه مي‌دهد و هيچ خبري مبني بر برکناري وي نداريم.


نا آرامي اخير بازار توسط عناصر دشمنان رخ داد
عضو جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به اتفاقات اخير در بازار گفت: دشمنان انقلاب اسلامي همواره از ظرفيت‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري خود براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي‌کنند.


برنامه راهبردي کميسيون امنيت ملي براي افزايش سطح روابط ديپلماتيک ايران
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس اقدام کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي در اعزام هيئت‌هايي به برخي کشورها را مثبت خواند و گفت: اين اقدام مي‌تواند در تقويت ديپلماسي عمومي و افزايش روابط ديپلماتيک ايران با کشورهاي مورد نظر موثر باشد.



قطر از ظرفيت‌هاي خود براي کمک به آزادسازي گروگان‌هاي ايراني در سوريه كمك كند
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس شوراي اسلامي انتظار دارد دولت قطر از تمام امکانات و ظرفيت‌هاي خود براي کمک به آزادسازي هر چه سريعتر گروگان‌هاي ايراني بهره گيرد.



پرونده "رحيم‌مشايي" در دستور کار کميسيون اصل 90 قرار گرفت
سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس گفت: در راستاي شکايت برخي اشخاص حقيقي و حقوقي، پرونده "اسفنديار رحيم‌مشايي" در دستور کار اين کميسيون قرار گرفته و در آينده نزديک بررسي مي‌شود.



مجلس دانش‌آموزي، محل تمرين مسئوليت‌پذيري و مشاركت اجتماعي است
رئيس‌جمهور اعضاي مجلس دانش‌آموزي را به تمرين مسئوليت‌پذيري و عمل اجتماعي فراخواند و گفت: مجلس دانش‌آموزي از مشاركت عمومي دانش‌آموزان تشكيل شده كه بايد در آن بياموزند كه هر فرصتي در اختيارشان قرار مي‌گيرد در مقابل آن مسئوليتي هم قرار داده شده كه مسئوليت‌پذيري و رفتار اجتماعي از مشخصه‌هاي آن است.



اصلاح‌طلبان درپي بازگشت بدون هزينه به عرصه سياسي هستند/ تمركز اصلاحات بر روي انتخابات شوراها است
قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان بايد از اعمال ساختارشكنانه خود در جريان فتنه 88 اعلام برائت كنند و اين اقدام موجب ريزش نيروهاي آنان در بدنه اجتماعي‌شان خواهد شد لذا از اين جهت اصلاح‌‌طلبان به دنبال بازگشت بدون هزينه هستند.



اخلال بازار ارز بخش توليد را بلاتكيف كرده است/ ضرورت شتاب قوا در 6 ماهه دوم سال براي تحقق "توليد ملي"
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: اخلال ايجاد شده در بخش ارز حوزه توليد و خدمات را به حالت بلاتكليف در آورده است؛ تاكنون توفيق نسبي را در تحقق شعار راهبردي سال جاري داشته‌ايم اما لازم است در 6 ماهه دوم سال تلاش‌هاي دولت، مجلس و قوه قضائيه شتاب بيشتري بگيرد تا اهداف محوري حمايت از توليدات داخلي محقق شود.



افزايش توليد در بخش نفت و گاز نيازمند جذب سرمايه‌ و تکنولوژي است
استاديار جغرافياي سياسي دانشگاه اصفهان گفت: رابطه سياست و فضا يک رابطه دوجانبه و پويا است به گونه‌اي که پي‌گيري هر سياستي تظاهرات فضايي خاص خود را داشته وهر فضايي نيز سياست‌هاي خاص خود را مي‌طلبد .


انگليس به فكر كاهش آلام مردم خود و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد
وزير دفاع ايران در واکنش به اظهارات ضد ايراني وزير دفاع انگليس گفت: شايسته است وزير دفاع انگليس بجاي اينگونه اظهارات سخيف و بي‌مايه به فكر كاهش آلام و درد و رنج مردم انگلستان بخصوص مردم استقلال‌طلب ايرلند شمالي و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد.



اگر ایران کوتاه بیاید فشار امریکا بسیار بیشتر خواهد شد
روزنامه امریکایی هافینگتون پست تاکید کرد اگر ایران در موضوع هسته ای کوتاه بیاید، فشارهای امریکا به جای اینکه کاهش پیدا کند افزایش خواهد یافت.



خلع سلاح کامل اتمی موضع اصولی جنبش عدم تعهد
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: جنبش عدم تعهد تنها ضمانت قطعی در قبال عدم استفاده از تسلیحات اتمی و یا حتی تهدید به استفاده احتمالی از آنها را نابودی کامل تسلیحات موجود در زرادخانه های کشورهای دارای تسلیحات اتمی می داند.



اظهارات وزیر دفاع انگلیس وقیحانه و حاکی از عصبانیت است
سخنگوی وزارت امورخارجه سخنان وقیحانه وزیردفاع انگلیس در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان را حاکی از عصبانیت دولت انگلیس از اجماع و انسجام ملی ایران در مورد پیشبرد مقتدرانه برنامه های توسعه ای و ناکامی تلاشهای همه جانبه انگلیس برای متوقف نمودن مسیر توسعه و شکوفایی ایران دانست.


رويكرد فعلي سازمان بازرسي حفظ موقعيت سازمان، كمك به دولت و رفع مشكلات كشور است
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: سازمان بازرسي كل كشور رويكرد فعلي خود را بر حفظ موقعيت سازمان، كمك به دولت و رفع مشكلاتي گذاشته كه بر كشور عارض شده است. جهت‌گيري‌هاي مديران سازمان نيز بايد در اين راستا قرار بگيرد.



قضات حق ندارند در صدور احکام اشتباه کنند
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: قضات به عنوان حکام برقرارکننده عدل و عدالت، حق اشتباه کردن در صدور احکام را ندارند.


چه چيزي مراسم تقدير از اهالي خانه موسيقي را لغو كرد؟
2 روز پيش خبري روي خروجي خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري قرار گرفت مبني بر اينکه قرار است خانه موسيقي ايران طي جشني از اهالي موسيقي که خاک خورده‌هاي اين عرصه هستند تقدير و قدرداني کند، اما بعد از گذشت ساعاتي خبري منتشر شد که تعجب همگان را برانگيخت.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار