مدیر کل دفتر سلامت خانواده و جمعیت گفت: برنامه های تنظیم خانواده وزارت بهداشت برنامه کنترل جمعیت نیست.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از  وب دا؛دکتر محمد اسماعیل مطلق  افزود: بعضی از افراد جامعه و خبرنگاران برنامه های تنظیم خانواده وزارت بهداشت را معادل کنترل جمعیت می دانند، در حالی که چنین نیست.

وی افزود: اصلا بحث کنترل جمعیت در وزارت بهداشت وجود ندارد، بحث سلامت مادر، کودک و نوزاد است و بحث بارداری خواسته و فرزند خواسته است که در قالب برنامه تنظیم خانواده انجام می شود.

وی ادامه داد: بحث تنظیم خانواده معادل کنترل جمعیت نیست اگر در مراکز بهداشتی ما خانمی در حال حاضر فرزند شیرخوار دارد و باید دو سال به او شیر بدهد باید در این دو سال باردار نشود چرا که این برای سلامت کودک و مادر خطرناک است لذا باید پیشگیری کند تا بعد از دو سال شیردهی و یکسالی که به رفتار کودک مسلط شد باردار شود.

دکتر مطلق گفت: یا خانمی هست بیماری ژنتیکی دارد که برای سلامتش اقلام کنترلی به او می دهیم، این برای حفظ سلامت اوست نه کنترل جمعیت.

مدیر کل دفتر سلامت خانواده و جمعیت افزود: متاسفانه هر چه این موارد را توضیح می دهیم برخی به یک شکلی می خواهند ربط بدهند به کنترل جمعیت. در حالی که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب حفظ سلامت مادر، نوزاد و کودک جزو اولویت برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.