قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی از آمادگی 100 درصد این استان برای اجرای برنامه پزشک خانواده خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر محمود شبستری در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه کشوری در مشهد گفت : تمامی زیر ساختهای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری با همکاری دانشکده ها و دانشگاههای تربت حیدریه ، گناباد ، سبزوار و نیشابور مهیا شده است و پس از تائید نهایی وزارت های بهداشت و رفاه اجرای رسمی این برنامه در استان کلید می خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مجاورت این دانشگاه با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و وورد سالانه بیش از 26 میلیون زائر داخلی و بیش از یک میلیون زائر خارجی موجب شده است که برنامه هایی که در استان خراسان رضوی اجرا می شود جنبه ملی و فراملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ورود زائران خارجی به مشهد مقدس در کنار بهره مندی از مسائل معنوی و اجتماعی از خدمات بهداشتی و درمانی نیز استفاده می کنند افزود : این امر فرصتی را برای دانشگاه ایجاد کرده است که افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش بهداشت و درمان را به زائران خارجی و در نهایت به دیگر کشورهای جهان منتقل شود .

شبستری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء خدمات در مناطق روستایی خاطر نشان کرد : در دو سال اخیر 172 خانه بهداشت در مناطق روستایی بالای 100 خانوار استان در راستای تکمیل خانه های بهداشت ساخته و تجهیز شده است .

وی با اشاره به اجرای طرح توانمند سازی مناطق حاشیه مشهد تصریح کرد : به منظور ارتقاء سطح خدمات بهداشتی در مناطق حاشیه و روستایی مشهد در این مدت 40 خانه بهداشت در این مناطق ساخته شده است .

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آمورش پزشکی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای طرح های بین بخشی موفق عمل کرده است اظهار کرد : اجرای طرح سلامت اجتماعی با همکاری شهرداری و خانواده پایدار با همکاری استانداری با هدف سلامت محوری و استحکام خانواده و در قالب سلامت روان ، سلامت اجتماعی و سلامت جسمی از جمله طرحهایی است که در این دانشگاه اجرا می شود . /س

برچسب ها: امادگی ، خانواده ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.