دبیر ستاد فولاد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است هيات كارشناسي چين به منظور پیگیری موضوع تامین مالی 7 طرح فولادی، دوباره به ايران سفر كند و مذاكرات مربوط به مسائل فني پروژه‌ها ادامه يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علیرضا رشیدی امروز درنشست خبری معاون معدنی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در خصوص سرنوشت هفت طرح فولادي استاني و تامين مالي آنها توسط چيني‌ها گفت:‌ قرار بود براي اجراي هفت طرح فولادي از فاينانس چيني‌ها استفاده شود و در اين زمينه مجوزهاي قانوني از وزارت اقتصاد گرفته شده است كه اين اسناد براي طرف چيني ارسال شد.


وي افزود: قرار است هيات كارشناسي چين دوباره به ايران سفر كند و مذاكرات مربوط به مسائل فني پروژه‌ها بين ما و آنها ادامه يابد.


رشیدی با اشاره به اين كه اميدواريم تا دو ماه آينده تامين مالي هفت طرح فولادي توسط چيني‌ها نهايي شود، افزود: همچنين تغييراتي در قطعات و تجهيزات مورد استفاده در اين طرح‌ها داده خواهد شد.


دبیر ستاد فولاد وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سیاست سازمان ایمیدرو به گونه ای است که سرمایه لازم در بخش فولادسازی از داخل تامین شود.


وی در خصوص پیشرفت این طرح ها گفت: پیشرفت فیزیکی طرح ها، در بخش احیا، 70 تا 80 درصد است اما بخش فولادسازی روند کندتری داشته و از این میزان کمتر است./س

برچسب ها: چین ، فولاد ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار