پارک فناوری پردیس به گسترش فعالیت های خود در حوزه صادرات و تجاری سازی محصولات خود در سال های اخیر پرداخته است.

به گزارش خبرنگار  دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران؛دکتر صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس گفت: وظیفه اصلی پارک فناوری حمایت و توانمند سازی شرکت های دانش بنیان است که  این حمایت ها در سطح جهان نیز به وقوع می پیوندد برای کاهش بوروکراسی اداری و یافتن بازار فروش محصولات در حوزه های ملی و بین المللی تمام تلاش خود را به کار برده ایم.

وی افزود: در حال حاضر برای فضای عملیاتی پارک 38 هکتار مساحت در نظر گرفته شده است که بر همین اساس مجموعه شبکه همکارانی که در اختیار داریم بیش از 30 سازمان داخلی بوده که زیر فعالیت ها را بر اساس هم افزایی پیش برده ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  12 مجموعه خارجی در حال همکاری با پارک هستند. فناوری در حوزه های دستگاه برش با فرکانس بالا دوربین های نسل سوم، سرعت سنج اتومبیل ها ، داروهایی برای بیماران سردرد های میگرنی، داروهای گیاهی برای مبتلایان به هپاتیت B. C مشغول به فعالیت هستند و در نهایت تولید داروهای آنفلونزا نیز  از دستاورد های پارک محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: در هفت ساله اخیر 2700 میلیارد سرمایه گذاری در بخش های مختلف پارک صورت گرفته که زنجیره سازی کامل در این حیطه تعبیه شده که خدمات آن را به شرکت نفت ، وزارت صنایع ، معاونت علمی فناوری و سایر زیر مجموعه ها ارائه می شود 43 محصول ارتقا یافته پارک به جای علمی و فرهنگی ارائه داده شد که از این محصولات 40 تای آن ثبت اختراع شده است.

همکاری بیش از 100 تن از اعضای هیئت علمی در پارک فناوری

 بنا براين گزارش؛بیش از 100 تن اعضای هیئت علمی در پارک فناوری مشغول به کار بوده و بیش از 35 پایان نامه در غالب مباحث تعریف شده ایجاد شد که صرفاً نباید به تولید محصولات بسنده کرد بلکه باید به دنبال افزایش سطح کیفی بود که بیش از 100 گواهینامه از سازمان های مربوطه اخذ شده است .

وی یادآور شد: مجموعه طرح های راه یافته به جشنواره علم تا عمل 290 طرح بوده که 6 طرح قالب آن در ابعاد ملی حضور به عمل آورد دست آخر باید گفت؛ بخشی از خدمات در قالب فن بازار ملی ایران قابل استفاده است.

وی گفت: برخی از محصولات شرکت به کشورهای امارات ،روس و لبنان صادر شده که 50 توافق نامه جدید در جهت انتقال فناوری و تحقیق صورت گرفته است.

در رابطه با تحریم باید یادآور شد ؛همان گونه که ممکن است یکسری محوریت ها ایجاد کند به همان میزان فرصت هایی را نیز تداعی می کند و دستگاه های داخلی مکلف هستند به خرید کالا نپردازند و از محصولات داخلی استفاده کنند./ع2
برچسب ها: فناوری ، تجاری ، پردیس ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار