متن هاي ضعيف كتابهاي كودك باعث تصويرگرايي ضعيف هم مي شود، زيرا متن و تصوير با يكديگر هماهنگ نيستند.

كريم رضايي، هنرمندتصويرگر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تصويرگري كتاب كودك يكي از مهمترين بخشهاي هنرهاي تجسمي است كه مي بايست به آن توجه بيشتري صورت گيرد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر تصوير گري كتاب كودك دستخوش برخي ناملايمات شده است  به عبارت ديگر اوضاع تصويرگري كتاب هاي كودك چندان مطلوب نيست.
وي خاطر نشان كرد: بزرگترين تصويرگري كتاب كودك در حال حاضر در عدم هماهنگي متن و تصوير است به عبارت ديگر به دليل آنكه تصويرگر به ناچار بر اساس متن تصويرگري مي كند، بنابراين تصاوير و متن چندان با يكديگر هماهنگ نيستند.
وي گفت: عليرغم آنكه برخي بر اين عقيده اند كه ضعف  كتاب هاي كودك در تصويرگري آن است بايد گفت كه متن هاي كتاب هاي كودك با اشكال مواجه است و تا زمانيكه تصويرگر بر اساس متن تصويرگري كند ناگزير است كه تصاويري طبق متن طراحي كند و چون متن با ضعف روبرو است از اين رو تصوير هم با اشكال مواجه مي شود.
وي خاطر نشان كرد: تصويرگران كتاب كودك در كشورمان به ويژه تصويرگران جوان با خلاقيت فراواني به اين خبر مي پردازند و آثار ويژه اي را خلق مي كنند.
وي ادامه داد: اگر كمي متن داستانهاي كودك ساماندهي شود بطور قطع تصاوير كتابهاي  كودك نيز بهتر خواهد بود.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: جذابيت كتابهاي كودك در تصاوير  آن است در حقيقت كودكان با ديدن تصوير تمايل بيشتري براي ديدن كتاب پيدا مي كنند بنابراين براي جذب بيشتر كودكان بايد متن هاي بهتري نوشته شود و بر اساس آن نيز تصويرگري مطلوبي صورت گيرد./ص
برچسب ها: تصویرگری ، کتاب ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.