ضعف تصويرگري كتاب كودك به جهت عدم ارتباط بين تصوير و متن است.

زهره رياضي،هنرمند تصويرگر در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:تصويرگري كتاب كودك يكي از بخش هاي مهم هنرهاي تجسمي است؛چرا كه پايه گذار تفكر كودكان و نيز پرورش نگاه آنها در حوزه هنر است.
وي گفت:در حال حاضر كتابهايي كه در حوزه كودك ارائه مي شود در زمينه تصويرگري چندان جذابيتي براي كودكان ندارد؛چرا كه متن و تصوير با يكديگر ارتباطي ندارد.
وي گفت:اين درحالي است كه نكته بسيار مهم و حائز اهميت در كتاب كودك برقراري ارتباط بين متن و تصوير است كه متاسفانه هيچ توجيه به موضوع نمي‌شود.
وي خاطرنشان كرد:اين بدان معنا نيست كه تصويرگري دچار ضعف شده است و اين به معناي عدم ارتباط بين نويسنده و تصويرگر است؛در حقيقت براي كتاب هاي كودك به تصويرگر قبل از آنكه متن را خوانده باشد،سفارش خلق اثر با موضوع يا موضوعاتي داده مي شود.
وي در ادامه گفت:البته اين مشكل زماني كه تصويرگر در جايگاه نويسنده و تصويرگر برطرف مي شود،به عبارت ديگر تصويرگراني كه خودشان متن را مي‌نويسند مي‌توانند ارتباط بيشتري بين تصوير و متن ايجاد كنند.
وي تصريح كرد:زماني كه تصويرگر تنها مي‌بايست تصويرگري يك كتاب و متن را  انجام دهد،بهتر متن را بخواند در اين صورت با آشنايي بيشتر با فضاي كتاب مي‌تواند ارتباط بيشتري با متن برقرار كند و آثاري جذاب تر براي كودكان را خلق كند.
وي خاطرنشان كرد:اگر متن و تصوير با يكديگر ارتباط داشته باشند،مي‌تواند باعث جذابيت كتاب شود و كودكان هم با آن ارتباط بيشتري برقرار خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد:در حال حاضر با عدم ارتباط ميان نويسنده و تصويرگر مي‌توان گفت اوضاع تصويرگري كتاب كودك چندان مطلوب نيست و نيازمند ساماندهي و توجه بيشتر است./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار