905 طرح مهر ماندگار در کشور برای بهره برداری تا پایان دولت دهم مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: برای راه اندازی این طرح ها 168 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
محرابیان افزود: بخشی از منابع مالی طرح ها از محل اعتبارات عمومی و اعتبارات تملک دارایی ، بخشی در قالب اوراق مشارکت و بخشی از محل فروش سهام شرکتها تامین می شود.
وی با اشاره به طرح های مهر ماندگار در هرمزگان گفت: این استان با 45 طرح از استان های پیشرو در طرح های مهر ماندگار در کشور است.
رئیس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: برای این طرح ها در هرمزگان 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در طرح ها سرمایه گذاری شده است.
محرابیان افزود: 42 طرح برای طرح های مهر ماندگار هرمزگان در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت های این استان سه طرح توسعه بندر شهید حقانی ، بیمارستان بشاگرد و مرکز هوانوردی بندرعباس به طرح های مهر ماندگار این استان افزوده شد.
وی در زمینه طرح های مهم مهر ماندگار در هرمزگان تصریح کرد: توسعه بندر شهید رجایی و رسیدن به ظرفیت شش میلیون کانتینر در سال و بندرگاه نخل ناخدا بندرعباس برای توسعه حمل و نقل دریایی از طرح های مهم بندرگاهی هرمزگان است.
رئیس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: پل خلیج فارس با بیش از دو هزار متر طول از طرح های منحصر به فرد و شاهکار مهندسی است که از 6 قطعه بتونی با وزن هر قطعه 16 هزار تن ساخته می شود.
محرابیان افزود: ساخت قطعات بتونی پل در ساحل آغاز شد که پس از تکمیل در محل اجرا نصب می شود.
وی تصریح کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز و توسعه پالایشگاه بندرعباس برای تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین از طرح های مهم پالایشگاهی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.