با احداث 4 کارخانه شمش فولادي در کشور سالانه 800 هزار تن شمش توليد مي شود.

چيت ساز عضو اتحاديه آهن و فولاد کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: بازار آهن و فولاد در طي 6 ماه گذشته با افت و خيزهايي مواجه بوده به طوريکه در  هفته جاري با توجه به ثبات  در بازار  ارز قیمت هر کیلو  20 تا 50 تومان کاهش قيمت داشته است.

چيت ساز اظهار داشت: تيرآهن 14 ، 295 هزارتومان، تيرآهن 16، 345 هزارتومان، تيرآهن 18، 405 هزارتومان، ورق گرم 8 تا 15 هر کيلو 1700 تومان، 20 تا 40 هر کيلو 1610 تومان، ورق سرد 1950 تومان در بازار مورد داد و ستد قرار مي گيرد.

عضو اتحاديه آهن و فولاد اضافه کرد: ثبات نسبي در بازار آهن وجود دارد و در این مقطع زمان کاهش قيمت ارز در اين بازار مطرح نيست و بيشتر سرمايه گزاران و آهن فروشان نگران عدم فروش آهن و کالاي نهايي در بازار هستند به طوريکه مقدار زيادي از محموله ها به انبارها منتقل و به علت کمبود مشتري در انبارها دپو شده، به همين منظور نظارت از بنگاه ها و انبارها شروع شده است و بطور جدی موضوع رسیدگی از انبارها و بنگاه ها پیگیری می شود.

وي تصريح کرد : با توجه به اينکه قيمت ارز طي چند روز گذشته سير نزولي داشته، آهن فروشان قيمت ها را 30 تا 50 تومان کاهش داده اند تا کالاهاي خودشان را بفروشند خریداران آهن آلات انتظار دارند با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت آهن در بازار کاهش یابد و در حال حاضر خریدو فروش آنچنانی در بازار صورت نمی گیرد برخلاف هفته قبل بازار در اختیار فروشندگان آهن آلات بوده و این هفته با کاهش قیمت ارز خریداران خواستار بیشتر کاهش قیمت ها در بازار هستند.

چيت ساز گفت: با احداث 4 کارخانه شمش فولادي سالانه از هر کدام  800 هزارتن شمش توليد مي شود که پيش بيني مي شود اين کارخانه ها تا  2 سال آينده آماده به بهره برداري برسند.

وی خاطر نشان کرد: در 5 ماه اول سالجاری تولید فولاد خام بیش از 7 میلیون تن بوده در حالیکه در مدت زمان مشابه 5/5 میلیلون تن بوده است./س
برچسب ها: تولید ، شمش ، فولاد ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار