دبير کل مجمع جهاني اهل بيت گفت: امامت و ولايت، نقش بارزي در بيداري اسلامي دارد و مسلمانان بايد با محوريت غدير يک حاکميت واحد داشته باشند تا بتوانند در برابر سياست‌هاي خصمانه دشمن پيروز شوند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی باشگاه خبرنگاران، امروز (سه شنبه) حجت الاسلام اختري دبير کل مجمع جهاني اهل بيت در نشست خبري اجلاس بين‌المللي گسترش جهاني دهه غدير گفت: ستاد بزرگداشت دهه غدير بر اين است که به فضل خدا همايشي را برگزار کند که نداي غدير را که متاسفانه در طول تاريخ همواره از سوي فتنه‌گران تلاش شده تا اين ندا را خاموش نگاه دارند احيا کنند.

وي افزود: با تلاش‌هاي خود سعي داريم اين حقيقت را به همه جهانيان بشناسانيم و در اين راستا همايشي در روز شنبه 22 مهر در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد که با حضور آيت الله مهدوي کني افتتاح خواهد شد که مجمع جهاني اهل بيت،‌ دانشگاه امام صادق (ع)،ستاد بزرگداشت غدير و موسسه بين‌المللي مطالعات و تحقيقات خاورميانه در اين اجلاس همکاري دارند و اين اجلاس با حضور انديشمندان داخلي و شخصيت‌هاي خارجي که حدود 35 کشور جهان هستند برگزار مي‌شود.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با غدير ادامه داد: مقام معظم رهبري بين دو عيد بزرگ روابطي قائل هستند و از اين دو عيد در راستاي تکميل دين ياد مي‌کنند همچنين اين عيد يکي از اعياد عظيم اسلامي بوده و اصل مسئله امامت و ولايت را روشن مي‌کند.

اختري با تاکيد بر اهميت برگزاري اين گردهمايي تصريح کرد: ما به دليل تلاش‌هاي برخي افراد که سعي دارند شک و ترديد را در اصل مسئله امامت و غدير به وجود آورند اين موضوع و گردهمايي را مورد اهتمام قرار مي‌دهيم و با بازگويي حقيقت غدير سعي داريم به شبهات به وجود آمده پاسخ دهيم.

وي خاطرنشان کرد: امامت و ولايت، نقش بارزي در بيداري اسلامي دارد و مسلمانان بايد با محوريت غدير يک حاکميت واحد داشته باشند تا بتوانند در برابر سياست‌هاي خصمانه دشمن پيروز شوند.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت ادامه داد: هم اکنون شاهد هستيم که برخي کشورهاي عربي در مقابل يکديگر موضع مخالفي دارند که اين امر از وحدت و اتحاد مسلمانان مي‌کاهد و اين در حالي است که اگر مسلمانان با هم اتحاد داشته باشند مي‌توانند در مقابل دشمنان خود پيروز شوند و اجازه جسارت و اهانت‌هاي مجدد را به اسلام و ساحت مقدس پيامبر عظيم الشان ندهند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اين گردهمايي در شرايط فعلي که بيداري اسلامي در بين بسياري از کشورها وجود دارد قابل اهميت بوده و ما همواره سعي داريم تا با تلاش‌هاي همه اقشار جامعه اعم از طبقات مختلف مردم، دانشجويان، علما و انديشمندان غدير را به خوبي براي جهانيان ثابت کنيم و اين واقعه عظيم را زنده نگاه داريم.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: غدیر ، اهل بیت ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار