شورای المپیک آسیا از حمید سوریان کشتی گیر طلایی ایران در بازیهای المپیک لندن و 9 نفر از ورزشکاران برتر قاره آسیا در بازیهای المپیک 2012 لندن طی مراسمی تجلیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، حمیدسوریان با طلای خود در بازیهای المپیک لندن تاریخ جدیدی را برای کشتی فرنگی ایران رقم زد.

شايان ذکر است، این کشتی گیر ارزنده ایرانی در بازیهای المپیک لندن بعد از شکست تمامی رقبای خود از کشورهای مختلف به فینال راه یافت تا در این مرحله با شکست دادن نماینده آذربایجان "روشن بایرامف" در دو زمان پیاپی  با اقتدار موفق شد تا مدال طلای وزن 55 کیلو گرم فرنگی مردان را در المپیک 2012 را تصاحب کند .

در واقع مدال طلای سوریان نخستین مدال طلای کشتی فرنگی ایران بعد از 40 سال می باشد که می بایست آنرا نقطه عطفی تاریخ کشتی ایران در بازیهای المپیک دانست.

کشتی گیر 26 ساله ایرانی که متولد ری می باشد عنوان داشت امیدورام هر ورزشکاری که بعد از مسابقات به خانه اش باز می گردد با موفقیت خود مردم کشورش را خوشحال کند و لبخند را بر لبان آنها زنده کند و من خوشحالم که ما مردم خوبی داریم چون هر وقت که از رقابتهای بین المللی باز می گردیم این مردم عزیز بخوبی از قهرمانان خود استقبال می کنند.

لازم به ذکر است، سالن اکسل این مرد 169 سانتی متری را که 5 عنوان قهرمانی جهان را دارد و بخوبی از تجربیات خود در مبارزاتش استفاده می کند فراموش نخواهد کرد وی که در المپیک 2008 مقام پنجم را کسب کرد ورزش را از سال 1998 شروع کرده چرا که پدرش کشتی را دوست داشت و برادرانش هم کشتی گیر بودند.

گفتني است، حمید سوریان از حاج عبداله زارع به عنوان  نخستین مربیان خود یاد کرده که تاثیر بسزایی در موفقیت ورود وی به ورزش کشتی فرنگی داشته است، به همین منظور از سوی شورای المپیک آسیا قرار است از حمید سوریان چهره درخشان کشتی فرنگی ایران و ورزش آسیا که با طلای خود درخشش بسیار خوبی در المپیک لندن داشت و بعد از 40 سال ایران را در کشتی فرنگی صاحب مدال کرد در کنار 9 ورزش کار مرد و 10 ورزش کار زن آسیایی که در بازی های المپیک 2012 خوش درخشیدند تجلیل به عمل خواهد آمد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار