نماینده مردم شهرستان های كهگیلویه ، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی از اخذ كمیسیون ماده 215(ردیف اعتبارات ملی) برای ساخت سد مارون( 2)در شهرستان كهگیلویه خبر داد و گفت: هزینه احداث این سد افزون بر یكهزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

 
حجت الاسلام سید 'علی محمد بزرگواری' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به وعده وزیر نیرو و سفر معاون وی به استان قرار است اعتبار اولیه برای شروع عملیات اجرایی این سد در آینده ای نزدیك آغاز شود.
وی گفت: با توجه به پیش بینی وزارت نیرو ساخت و بهره برداری از این سد بزرگ حدود شش سال طول می كشد.
بزرگواری اظهار داشت: با بهره برداری از سد مارون (2) بیش از 26 هزار هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان های چرام ، كهگیلویه و بخش های حومه این دو شهرستان زیر پوشش شبكه آبیاری این سد قرار می گیرند.
عضو كمیسیون كشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث دو نیروگاه برق در كنار این سد مشكلات و معضلات كنونی از قطع مكرر برق در این مناطق به طور كامل مرتفع خواهد شد.
بزرگواری همچنین از برداشت حدود 225 میلیون مترمكعب آب از سد كوثر برای تامین آب شرب و صنعتی مورد نیاز شهرستان های كهگیلیویه ، چرام و گچساران خبر داد و افزود: انتقال آب از سد كوثر جزو برنامه ها و خواسته های بحق مردم منطقه گرمسیری این استان در سال های اخیر تاكنون بوده است./ب
برچسب ها: سد ، مارون ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.