نخستين اجلاس سران صادرات و تجارت خارجي با شعار عزم ملي ايرانيان براي صادرات از 17 تا 20 دی ماه در كيش برگزار مي شود.

اكبر مرادي تركماني دبير جشنواره و نمايشگاه محصولات توانمندي هاي صادراتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: علی رغم همه تهدید کشورهای بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران باز هم تهدیدات آنها ناکام ماند بطوری که جوانان ما با اتکا به توان داخلی این آمادگی را برای حضور در عرصه های مختلف دارند  بنابراین نخستین اجلاس سران صادرات در راستای  حمايت از توليدكنندگان با توليد محصولات صادرات محور و نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نشان دهنده عزم ملي كشور در جهت رسيدن به قله هاي رفيع افتخار و سياست هاي اصلي نظام مقدس در توسعه تجارت خارجي كشور است.

وي تصريح كرد: با توجه به امر مهم و نياز به ايجاد فرهنگ و شاخص هاي تجارت خارجي و صادرات همچنين معرفي صادركنندگان به عنوان قهرمان ملي و ايجاد بستر حمايت از آنها در سنگر توليد و عرضه مناسب در بازارهاي جهاني مي تواند گامي موثر و هدفمند در راستاي تحقق اهداف صادرات كشور و بي نيازي از صادرات نفت باشد.

مرادي آسيب شناسي و بهينه سازي امور بين الملل صادركنندگان، بازرگانان و دستگاه هاي اجرايي حوزه تجارت خارجي و شبكه پشتيباني تجارت در راستاي ديپلماسي عمومي و تجارت خارجي، تشكيل دبيرخانه شوراي تبليغات، اطلاع رساني و بازاريابي تجارت خارجي كشور و گردهمايي پيش بيني چالش ها و فرصت هاي صادرات غير نفتي در سال هاي آينده، همايش بهره وري در حوزه توليدات صادراتي كشور و ارزيابي عملكرد صادرات غير نفتي با هدف كم كردن هزينه توليد و ايجاد توان رقابت با محصولات مشابه خارجي و ايجاد شاخص هاي استاندارد بهره وري(براساس سال توليد ملي، برنامه پنجم توسعه كشور و ارتقاي سهم بهره وري در رشد اقتصادي به يك سوم توليد ملي تا پايان برنامه) را از برنامه هاي اجرايي اين جشنواره و همايش ياد كرد.
 
دبير جشنواره اظهار داشت: ايجاد دبيرخانه دائمي، خانه تجارت خارجي و شوراي اطلاع رساني بازاريابي و تبليغات صادرات كشور كه مي تواند با استفاده از پتانسيل ها و تجربيات اعضا به تدوين استراتژي اطلاع رساني و تبليغاتي مناسب و ايجاد بانك اطلاعاتي كاربردي منجر خواهد بود.

لازم به ذكر است، نخستين نمايشگاه محصولات، خدمات و توانمندي هاي صادراتي كشور از 17 الی 20 دی ماه سال جاري در كيش برگزار مي شود.

علاقه مندان مي توانند براي حضور در اين اجلاس و نمايشگاه جهت كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي www.ieco.ir مراجعه نمايند. /ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار