مدیر شهرک صنعتی علیدره شهرستان فیروزکوه از آغاز بکار تصفیه خانه این ناحیه صنعتی خبر داد.

ˈعلیرضا جعفریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: این تصفیه خانه که عملیات اجرایی آن از سال 88 کلید خورده بود، با ظرفیت 400 متر مکعب در شبانه روز در دو مُدول آغاز بکار کرد.

وی گفت: برای احداث و تجهیز این تصفیه خانه مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه شده است که 11 میلیارد ریال آن از محل بودجه های عمرانی استانی و مابقی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران تامین اعتبار شده است.

مدیر شهرک صنعتی علیدره شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: اینک 30 واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی وجود دارند که انشعابات فاضلاب مربوطه را نصب و پس از اخذ تاییدیه از سازمان محیط زیست، می توانند از خدمات تصفیه خانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی حاضر در شهرک ملزم به احداث یک واحد پیش تصفیه در واحدهای صنعتی خود می باشند و فاضلاب تولیدی صنایع آنان، پس از عبور و فیلترینگ در پیش تصفیه، وارد شبکه اصلی فاضلاب شهرک خواهد شد.

جعفری اذعان داشت: در صورت بهره برداری کامل از ظرفیت شهرک صنعتی و رسیدن به ظرفیت واقعی، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 400 متر مکعب دیگر برای آن پیش بینی می شود.

گفتنی است پیش از این واحدهای صنعتی فعال شهرک صنعتی، از چاه های جذبی به منظور دفع فاضلاب استفاده می کردند.

شهرک صنعتی علیدره دارای بیش از 380 پروانه بهره برداری فعال است که 30مورد آنها فعالیت دائم دارند و 350 نفر در آنها به طور مستقیم مشغول به کارند.

این ناحیه صنعتی در دو کیلومتری شمال شرق فیروزکوه قرار دارد و با بهره برداری از فاز دوم این شهرک، 448 هکتار به وسعت این مجموعه اضافه خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.