مردم يونان در اعتراض به سفر آنگلا مرکل صد اعظم آلمان، به کشورشان درصدد برگزاري تظاهراتي در آتن هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، پيش بيني مي‌شود معترضان يوناني که مرکل را به علت اعمال فشار به دولت آتن براي اجراي سیاست‎های رياضتي مقصر مي‌دانند روز سه شنبه (۱۸ مهر) به خيابان‌هاي پايتخت بيايند تا در تظاهراتی که از سوي اتحاديه‌هاي کارگري و احزاب مخالف در اعتراض به سفر ۶ ساعته مرکل به يونان سازمان‌دهي شده، شرکت کنند.

الکسيس تسيپراس، رهبر حزب سيريزا، از احزاب مخالف يونان در اين زمينه گفت:« صدراعظم آلمان براي حمايت از يونان که با سياست‌هاي او به حاشيه رانده شده، به اين کشور سفر نمي‌کند. بلکه براي حفظ نظام سياسي فاسد، فرومايه و چاپلوس (يونان) به اين کشور سفر مي‌کند.»

تسيپراس افزود:«ما به نحوي که شايسته وي است به او خوشامد خواهيم گفت.»

مرکل در اين ديدار که نخستين سفر وي به يونان از آغاز بحران اقتصادي حوزه يورو در سال ۲۰۰۹ تاکنون به شمار مي‌رود، با آنتونيس ساماراس، نخست وزير يونان ديدار خواهد کرد.

اين ديدار هم‎زمان با تقلاي دولت ائتلافي يونان براي جلب رضايت وام‌دهندگان بين‌المللي و موافقت آن‌ها با يک بسته جديد کاهش هزينه‌ها صورت مي‌گيرد.

حدود ۶ هزار مامور پليس روز سه شنبه به سراسر آتن اعزام خواهند شد.

يانيس جورجيو، معترض ۷۲ ساله يوناني که با کاهش مستمري بازنشستگي مواجه شده است در اين زمينه گفت:«ما نمي‌خواهيم وي (مرکل) به اين‌جا بيايد. ما در مخالفت با سیاست‎های رياضتي و (اقدامات) دولت به خيابان‌ها خواهيم آمد. شايد مرکل چيزي بشنود و وضعيتي را که در آن به سر مي‌بريم ببيند.»

يونان کانون بحران بدهي حوزه يورو بوده است و پنجمين سال رکود خود را تجربه مي‌کند. اين در حالي است که اجراي سياست‌هاي رياضتي و سخت‌گيرانه در اين کشور موجب شده است حدود نيم ميليون نفر از مردم در اين کشور شغل خود را از دست بدهند.

دولت يونان اول اکتبر از پيش نويس بودجه سال ۲۰۱۳ خود پرده برداشت این پيش نویس شامل تدابيري بود که مستمري بازنشستگان و مزايا و حقوق کارکنان بخش خدمات شهري را تحت تاثير قرار مي‌دهد تا بتواند معيارهاي تروئيکاي وام‌دهندگان يعني اتحاديه اروپا، صندوق بين‌المللي پول و بانک مرکزي اروپا را محقق سازد.

برنامه رياضتي جديد، کاهش مستمري بازنشستگان به ميزان ۳.۵ ميليارد يورو، هزينه‌هاي درماني به ميزان ۱.۴۷ ميليارد يورو و هزينه‌هاي دفاعي به ميزان ۵۱۷ ميليون يورو را شامل مي‌شود. با اين وجود سیاست‎های جدید رياضتي آتن هنوز تروئيکا را متقاعد نکرده است.
برچسب ها: مرکل ، یونان ، اعتراض ، استقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار