480 نفر در مسابقات ملی مهارت امسال در کشور شرکت کرده‌اند که رشدی 35 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرشید برهان آزاد،‌معاون فنی آموزش تربیت مربی کرج در خصوص روند برگزاری مرحله‌ی نهایی مسابقات ملی مهارت گفت: شرکت کنندگان مسابقات ملی مهارت،‌ امسال در 29 رشته در مراکز تربیت مربی کرج اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای البرز و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشیریه تهران به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: 18 رشته در مرکز تربیت مربی کرج، 8 رشته در اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان البرز و 3 رشته نیز در مرکز مشیریه برپا می‌شود.
برهان آزاد در ادامه تصریح کرد: نسبت به سال گذشته 2 رشته به مسابقات ملی اضافه شده و تعداد شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی،‌ استانی و کشوری نزدیک به 35 درصد رشد داشته است وامسال 480 نفر شرکت کننده در این مسابقات داشته‌ایم.
معاون فنی آموزش تربیت مربی کرج در ادامه به کارشناسان و داوران این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: معادل تعداد شرکت کنندگان کارشناس داوری،‌ کارشناس مسئول و کارشناس تجهیزات در کنار دیگر کارشناسان در روند برگزاری این مسابقات همکاری دارند، که به همراه گروه استانی، همراه با مسابقه دهندگان تا پایان مسابقات حضور دارند.
وی تاکید کرد: در طول مسابقات امتیازاتی که داوران به شرکت کنندگان می‌دهند از سوی ناظران ثبت نمرات کنترل و در پایان روز امتیازات اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روز پایانی مسابقات، جمع بندی نهایی صورت گرفته و امتیاز نهایی اعلام می‌شود تصریح کرد: امتیازات افرادی که موفق به اخذ امتیاز بالای 500 شده‌اند، موفق به کسب مدال خواهند شد و افرادی که امتیاز پایین‌تر از 500 اخذ کنند نائل به کسب دیپلم افتخار خواهند شد.
برهان آزاد افزود: در راستای برگزاری مسابقات امسال نمایشگاه‌های عمومی که در آن محصولات و صنایع استانی ارائه می‌شود، و همچنین نمایشگاه گذر مهارت به منظور آشنایی بازدیدکنندگان به هنرهای مهارتی برگزار می‌شود.
معاون فنی آموزش تربیت مربی کرج خاطر نشان کرد: از رشته‌هایی که امسال برای اولین بار ارائه شده می‌توان به رشته روباتیک اشاره کرد که بیشترین میزان شرکت کننده را داراست.
گفتنی است،‌ برگزیدگان این مسابقات پس از برپایی اردوهای آمادگی جهت اعزام به مسابقات جهانی لندن معرفی می‌شوند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار