باتوجه به تحریمهای اعمال شده خارجی و فشارهای بین المللی، اولین جلسه شورای عالی سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با هدف تأمین امنیت فعالان اقتصادی در عرصه تجارت جهانی و بمنظور تسهیل مراودات اقتصادی بخش خصوصی ایران در سطح جهانی و عدم ضربه پذیری این بخش از تحریمهای اعمال شده بین المللی در تهران برگزار گردید.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از دبیرخانه اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی، این جلسه که با هماهنگی و برنامه ریزی مرکز تجارت جهانی ایران با حضور اعضای سیاسی و اقتصادی شورا در راستای فرامین مقام معظم رهبری در جهت غلبه بر فشارهای خارجی و داخلی براساس اقتصاد مقاومتی برگزار گردید هر یک از اعضاء شورا به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود درخصوص راهکارهای مقابله با تهدیدات خارجی و فشارهای اقتصادی، امکانات وبهره گیری از فرصت های ملی پرداختند.

برپایه همین گزارش، پس از مذاکرات فشرده، نهایتاً مقرر گردید تا همایش بزرگی تحت عنوان(اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی) با هدف تأمین امنیت فعالان اقتصادی در عرصه تجارت جهانی و بمنظور تسهیل مراودات اقتصادی بخش خصوصی ایران در سطح جهانی و عدم ضربه پذیری این بخش از تحریمهای اعمال شده بین المللی در تهران برگزار گردد. 

این همایش با حضور مدیران ارشد شرکتهای برتر خصوصی ایران و جمعی از مقامات ارشد نظام و مسئولین ذیربط دولتی و رسانه های داخلی و خارجی در تهران برگزار خواهد شد تا در این نشست، ضمن استماع سخنان مدیران و نمایندگان بخش خصوصی در ارتباط با موضوع تحریمها و موانع و مشکلات بوجود آمده بر سر راه فعالیت بنگاههای اقتصادی، نسبت به صدور قطعنامه ای خطاب به دولت محترم، مقامات کشورهای غربی و سازمان ملل (تدوین کننده گان تحریمها) اقدام و در برابر حاضرین و رسانه ها قراعت گردد. 

ضمناً تصمیمات مهم دیگری در جهت رفع موانع فعالان اقتصادی اتخاذ گردید که بمرور زمان باطلاع عموم رسانیده خواهد شد. همچنین در ارتباط با زمان و مکان برگزاری همایش، دبیر همایش و موضوعات مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

 لازم بتوضیح است که اعضاء این شورا شامل معاونین بانک مرکزی، وزارتخانه های اقتصادی منجمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، رؤسای کمیسیونهای امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصاد، صنایع و معادن و مرکز پژوهشهای مجلس، معاونین سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، شهرداری تهران و معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد میباشند و از معاونین شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و رؤسای اتاقهای بازرگانی ایران و تهران نیز جهت حضور در جلسه شورا دعوت بعمل آمده است که امیدواریم به اهمیت موضوع پی برده و بطور منظم در جلسات مشارکت نمایند.

جلسات شورا هر دو هفته یکبار برگزار خواهد شد. /عب



برچسب ها: تجارت ، صنعت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار