جانشین رئیس شورای مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز معتقد است وقوع زلزله های اخیر در استانهای وان ترکیه و آذربایجان شرقی احتمال وقوع این حادثه زیانبار در آذربایجان غربی را برهمگان گوشزد می کند و باید برای رویاروی با آن آمادگی لازم را داشته باشیم.

سید جواد محمودی در این خصوص در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه موضوع وقوع بالایای طبیعی در استان بسیارجدی است و سالانه خسارتهای هنگفتی بر بخش های مختلف وارد می سازد اظهارداشت: کاهش آثار زیانبار طبیعی در راستای حفظ سرمایه های ملی یک ضرورت است.

وی افزود: باید پیش از وقوع حوادث ناگواری نظیر زلزله تمهیدات لازم را در افزایش استحکام بناهای مسکونی و عمومی اندیشیده و اقدامات لازم را برای افزایش توان عملیات امداد و نجات گروه های امدادی انجام دهیم .

محمودی میزان آمادگی نیروهای امداد رسان استان در مواجهه با حوادث غیرمرتقبه طبیعی مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارائه آموزشهای تخصصی و عمومی به گروههای امداد و نجات و شهروندان، برگزاری مانورهای امداد و نجات برای افزایش آمادگی نیروهای امدادی، جلوگیری از ساخت وسازهای غیر اصولی و غیر مجاز و تجهیز دستگاههای امدادرسان به فناوری های نوین در افزایش ضریب ایمنی و کاهش آثار و خسارتهای ناشی از حوادث بسیار مهم و ضروری است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت جلب مشارکتهای مردمی در امر مقابله با بلایای طبیعی گفت: همواره مردم کشورمان در یاری رساندن به حادثه دیدگان و مصدومان حوادث پیشگام هستند و باید از این ظرفیت و روحیه مشارکتی در تربیت نیروهای تخصصی و راه اندازی تشکلها و سازمانهای مردم نهاد برای امداد رسانی درزمان وقوع حوادث برنامه ریزی کرد.

محمودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با تاکید بر اهمیت هماهنگی تمامی دستگاه های مرتبط در برنامه های این هفته گفت: برنامه های این هفته فرصت مناسبی برای تمرین عملیاتی مدیران برای ارتقای سطح آمادگی در بحران هاست و نتیجه آن باید شناسایی بیشتر نقاط ضعف و قوت دستگاه ها باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.