سرمربي سابق تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: تيم ملي به همدلي تمامي اهالي فوتبال نياز دارد تا مقابل كره جنوبي پيروز شود.

منصور پورحيدري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پس از شكست تيم ايران مقابل لبنان، كفاشيان تصميم گرفت كه كي روش كارش را در تيم ملي ما ادامه دهد، در چنين شرايطي همدلي در بين تمامي عوامل فوتبال از مطبوعات گرفته تا باشگاه ها بايد وجود داشته باشد و از تيم ملي بايد حمايت كنيم تا در بازي مقابل كره جنوبي، 3 امتياز را بگيريم، البته بازي ساده اي نيست و كار خيلي سختي داريم.

وي افزود: كره جنوبي هميشه شرايط خوبي در مسابقات مقدماتي جام جهاني داشته و در سال هاي اخير همواره به جام جهاني صعود كرده است. در اين ديدار همدلي همه اركان فوتبال و بازيكنان تيم ملي خيلي مهم است و همه بايد از تيم ملي حمايت كنند.

پورحيدري تصريح کرد: خودم اعتقاد داشتم كه كي روش هرچند مربي بزرگي است و با تيم ها و بازيكنان بزرگي كار كرده، اما تفكراتش به فوتبال ما نمي خورد. الان كه قرار شده كي روش همچنان در فوتبال ما كار كند، همه بايد از او و تيم ملي حمايت كنيم.

سرمربي سابق تيم ملي اظهار داشت: فوتبال ما گاهي اوقات كارهايي مي كند كه كسي فكرش را نمي كند. الان هم مي شود كره جنوبي را شكست داد و پيروزي در اين ديدار دور از دسترس نيست. به هرحال كي روش تيمش را انتخاب كرده و با همين نفرات قرار است به مصاف كره جنوبي برود و بايد از اين مجموعه حمايت كنيم تا موفق شود.

وي افزود: پرشدن ورزشگاه آزادي در اين ديدار خيلي مهم است و به تيم ملي كمك زيادي خواهد كرد، چون تيم هاي شرق آسيا اصولا از حضور تماشاگران هراس دارند و به لحاظ روحي و رواني به مشكل مي خورند. هواداراني كه به استاديوم مي روند، از دقيقه يك تا 90 بايد تيم ملي را تشويق و حمايت كنند و شعارهاي قرمز و آبي را كنار بگذارند.

پورحيدري اظهار داشت: هواداران بايد همدل و يكدل شوند و فقط تيم ملي را تشويق كرده و سليقه اي برخورد نكنند. تماشاگران بايد فقط و فقط در اين بازي از تيم ملي حمايت كنند.

وي ادامه داد: نكته مهم براي تيم ملي اين است كه در اين اردو بچه ها از نظر روحي و رواني خسته نشوند. اين اردو در تهران است و بايد برنامه هايي براي بازيكنان در نظر بگيرند كه كاملا شاداب و سرحال به مصاف كره جنوبي بروند.

سرمربي سابق تيم ملي گفت: كي روش در اين بازي روي علي كريمي حساب كرده و احساس نياز كرده و به اردو دعوتش كرده است. معمولا مربيان تيم ملي بازيكناني كه در تيمش بازي نمي كند را به تيم ملي دعوت نمي كنند. اما شرايط علي كريمي فرق مي كند. من علي را خوب مي شناسم، بچه خيلي خوب و علاقمند به فوتبال كشورمان است و بسيار هم مودب است. سرمربي تيم ملي احساس كرده كه علي كريمي در اين مقطع مي تواند به تيم ملي كمك كند و به همين دليل او را دعوت كرده است.

پورحيدري بيان داشت: ما بايد به تصميم كي روش احترام بگذاريم و از اين تصميم سرمربي تيم ملي حمايت كنيم. البته در حال حاضر فشارهاي زيادي روي كريمي وجود دارد و كي روش بايد با او صحبت كند تا به لحاظ روحي آماده اين ديدار شود، چون اگر كريمي در شرايط خوبي باشد، خيلي تاثيرگذار است چون علي كريمي بازيكن بزرگ و باتجربه اي است.

وي گفت: بازيكنان باتجربه و بين المللي ما مثل علي كريمي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان و مسعود شجاعي در بازي با كره جنوبي خيلي مي توانند به تيم ملي ما كمك كنند. فقط بايد اين بازيكنان در شرايط روحي مطلوبي باشند.

پورحيدري تصريح کرد: نكونام روز به روز بهتر مي شود و از نظر آمادگي بدني و فني شرايط مطلوب تري پيدا مي كند، تيموريان با دوندگي و جنگندگي اش در ميانه زمين خيلي مي تواند موثر باشد. شجاعي هم بازيكن خوب و بزرگي است و اگر آماده باشد مي تواند به تيم ملي كمك كند.

وي خاطرنشان کرد: علي کريمي كه تجربه و توانايي هايش مي تواند به تيم ملي در بازي حساسي كه مقابل كره جنوبي داريم، كمك زيادي بكند. اميدوارم بازيكنان ما به لحاظ روحي در شرايط خوبي باشند تا با حمايت هواداران روز سختي براي كره جنوبي رقم بزنيم و اين 3 امتياز با ارزش را در تهران بگيريم و به صعود به جام جهاني اميدوار شويم./مح
برچسب ها: ارکان ، فوتبال ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار