ليگ برتر فوتبال هفته يازدهم؛ نتایج بازی ها، مصاحبه مربیان و جدول رده بندی

اخراجی های پرسپولیس فاتحان کویر شدند/ تساوی نفت و تراکتور / پیروزی استقلال با گل شماره 100

هفته یازدهم لیگ برتر با برگزاری شش بازی امروز دوشنبه 10 مهرماه آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، هفته یازدهم لیگ برتر با برگزاری شش بازی امروز دوشنبه 10 مهرماه آغاز شده است.

داماش 0 - 0 ذوب آهن
در اولین بازی این هفته دو تیم داماش گیلان و ذوب آهن اصفهان از ساعت 16:15 در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهید عضدی رشت به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

کربکندی : هدف ما همین یک امتیاز بود 
سرمربی ذوب آهن پس از تساوی بدون گل تیمش برابر داماش گیلان در جمع خبرنگاران گفت : هر دو تیم بازی بدون کیفیتی را از خود به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه گفت: هر دو تیم  بازیکنان مصدوم زیادی داشتند و از طرفی چون این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار شد، تیم داماش آن انگیزه  دیدارهای گذشته خود را نداشت.

سرمربی ذوب آهن در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در هفته گذشته پیروز شده بودیم، هدف ما این بود که در این دیدار نیز حداقل یک امتیاز کسب کنیم که در نهایت به این هدف خود رسیدیم. 

نفت تهران 1 - 1 تراکتورسازی تبریز
از ساعت 17:15 در ورزشگاه تختی تهران تیم نفت میزبان تراکتورسازی تبریز بود که این بازی نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
گل های این بازی را محمد نصرتی در دقیقه 35 برای تراکتورسازی و احمدآل نعمه بازیکن فصل پیش تراکتورسازی در دقیقه 58 برای نفت تهران به ثمر رساندند.

اولیویرا: جای من بودید صندلی ها را می شکستید
توني اوليويرا پس از تساوي يک بر يک تيمش برابر نفت تهران گفت: بازي خوبي انجام داديم و رفتار شخصيتي تيم خوب بود. تيم ما الان مي‌داند که چطور بايد بازي کند. مقابل حريفي به ميدان رفتيم که بيشتر دنبال اين بود که ببيند ما چطور کار مي‌کنيم و روي اشتباهات ضد حمله بزند و به گل برسد. مساوي براي ما کم بود و ديگر کاري غير از قبول اين نتيجه نمي‌توانيم انجام دهيم اما از رفتار و نحوه بازيکنانم راضي هستم.

وي در مورد عدم استفاده از احسان حاج‌صفي در اين مسابقه گفت: انتخاب‌هاي ما بد نيست و اين تصميمي بود که من گرفتم. شما هر روز سر تمرينات ما حضور نداريد و نمي‌دانيد چه اتفاقي مي‌افتد. فقط مي‌توانم بگويم اين انتخابي بود که من داشتم و نمي‌خواستم از حاج صفي در اين بازي استفاده کنم. در بازي‌هاي قبلي حاج صفي آپشن‌هايي که من داشتم را داشت، ولي الان اين شرايط را ندارد.

سرمربي تراکتورسازي در مورد اين مسئله که آيا بيرون گذاشتن حاج صفي به دليل مسائل انضباطي بوده، اظهار داشت: مسائل انضباطي در داخل باشگاه بايد بررسي شود. يکي از اصول مهم براي اينکه تيمي به اهداف خودش برسد داشتن انضباط است. براي من، تيم از همه چيز مهم‌تر است و بايد اين را بدانيم. تصميمي که من مي‌گيرم بهترين است. مشکلات شخصي و دشمني با کسي ندارم. فلسفه‌اي براي خودم دارم و آن اين است که بازيکنان من را نجات مي‌دهند. مربي فقط مي‌تواند راه را نشان بدهد و راهنما باشد. چه تراکتورسازي باشد و چه بارسا، رئال و استقلال، اين بازيکنان هستند که در تيم بازي مي‌کنند.

اوليويرا در مورد صحنه‌اي که عصباني شد و ضربه‌اي به بطري آب معدني زد، تصريح کرد:‌ شما خبرنگار هستيد اما اگر جاي من روزي مربي شويد به جاي لگد زدن به آب معدني احتمالا صندلي را مي‌شکنيد. اين عکس‌العمل‌ها لحظه‌اي است و با توجه به موقعيت بازي اتفاق مي‌افتد اما من آخر بازي مي‌روم با همه بازيکنان دست مي‌دهم.

وي اضافه کرد: مربي‌اي را مي‌شناسم که دست خود را در جيبش مي‌گذارد و بازي را مي‌بيند و يک مربي کنار زمين مدام اين طرف و آن طرف مي‌رود. اگر ديده باشيد مورينيو در بازي با منچستر سيتي روي زمين سر خورد. يک سري مربيان آرام هستند و يک سري ديگر جنب و جوش بيشتري دارند. من هم در بسياري از بازي ها آرام هستم اما بعضي وقت‌ها هيجان بازي باعث مي‌شود حرارت بيشتري از خودم نشان بدهم.

سرمربي تراکتورسازي درباره تعطيلي دوباره ليگ اظهار داشت: ما مي‌دانيم که بعد از انجام سه - چهار مسابقه بازي‌ها تعطيل مي‌شود و خودمان را براي اين مسئله آماده مي‌کنيم. اين برنامه‌اي است که براي موفقيت تيم ملي ايران و براي صعود به جام جهاني 2014 برزيل ريخته شده است. مطمئنا تيم ملي مهمترين درجه اهميت را دارد و بايد به آن توجه کرد هرچند مي‌دانم اين مسئله قضيه خوبي نيست.

ابراهیم زاده : به بازیکنانم خدا قوت می گویم
منصور ابراهیم‌زاده پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: با توجه به حساسیت جدول و شرایط ما و تراکتورسازی پیش‌بینی یک بازی سخت را می کردم، به غیر از دقایق اول بازی در سایر زمان مسابقه عملکرد خوبی ارائه دادیم حتی در دقایق پایانی نیمه اول و در برخی از دقایق نیمه دوم می‌توانستیم گلزنی کنیم.

وی در ادامه گفت: بازیکنان ما جوان هستند و باید صبور باشیم تا سیقل بیشتری ببینند اما همین که مقابل تیم تراکتور یک گل عقب افتادیم و توانستیم جبران کنیم باید به بازیکنانم خدا قوت بگویم هرچند می‌توانستیم 3 امتیاز بازی را بگیریم.

ابراهیم زاده در مورد مشکل گلزنی تیمش اظهار داشت: گل زدن یک مسئله ذاتی است و بعضی از بازیکنان این خصوصیت را دارند. ما مربیان فقط می‌توانیم شرایط گل زدن را فراهم کنیم. وقتی بازیکن ما در عرض دروازه حرکت می‌کند و جسارت زدن شوت ندارد باید بیشتر روی آنها کار کنیم.

سرمربی نفت تصریح کرد: ایمان موسوی 23 سال سن دارد و یعقوب کریمی هم جوان است. میلاد کرمانی را هم که به درون زمین فرستادم شرایط سنی‌اش زیر 22 سال است و باید آبدیده‌تر شود و رضا نوروزی با آماده شدن و رسیدن به ترکیب تیم می‌تواند برای ما گل‌های خوبی بزند.

وی در مورد تعطیلی دوباره لیگ گفت: این مسئله ممکن است باعث توقف روند حرکت یک تیم شود و برعکس می‌تواند به تیمی که در شرایط سخت قرار دارد کمک کند. واقعاً این مسئله سخت است اما وقتی می‌گوییم باید تیم ملی را برای رسیدن به جام جهانی به اوج برسانیم باید به عنوان بخشی از فوتبال این مسئله را بپذیریم. ما از قبل می‌دانیم در آبان لیگ تعطیل می‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و دیدار تدارکاتی در نظر بگیریم تا شرایط‌مان را از دست ندهیم. هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم و فقط باید خودمان را برای این مسئله آماده کنیم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد شرایط برخی از بازیکنان تیم نفت تهران گفت: موجودی تیم ما این است و نمی‌توانیم کسی را کنار بگذاریم. شاید برخی انتقاد کنند و بگویند یعقوب کریمی تنها دریبل می‌کند اما ما بازیکنان جوان و خوبی داریم و باید به آنها بیشتر بها دهیم. در کل از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

مس کرمان 1 - 2 ملوان انزلی
در کرمان و از ساعت 17:30 تیم مس میزبان ملوان انزلی بود که در نهایت تیم ملوان موفق شد با سه امتیاز از کویر به انزلی باز گردد. 
در این بازی دو بازیکن فصل پیش پرسپولیس که در لیست خروجی این تیم بودند گل های قوی سپید انزلی را به ثمر رساندند.
مازیار زارع در دقیقه 47 و مهرداد اولادی در دقیقه 76 برای ملوان و کیوان امرایی در دقیقه 78 برای مس گلزنی کردند.

قاسمپور : حاشیه های کرمان طبیعی نیست، ریاضیست!
ابراهیم قاسم‌پور پس از شکست 2 بر یک خانگی برابر ملوان انزلی در جمع خبرنگاران گفت: شرایط بدی داشتیم و اگر می‌توانستم هر  11 بازیکن را تعویض می‌کردم. قبول دارم ملوان بهتر از ما بود اما روی دو توپی که کمتر گل می‌شود گل خوردیم. یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های مس را انجام دادیم. ما روزی هم که بد بازی می‌کنیم و شانس نداریم که پیروز شویم و روزی هم که خوب هستیم نتیجه نمی‌گیریم.

وی در ادامه گفت: هیچ کدام از بازیکنان ما و مجموعه تیم خوب نبودند ضمن اینکه چند بازیکن مصدوم هم داشتیم. از تمام افرادی که در ورزشگاه حضور داشتند و به من توهین کردند تشکر می‌کنم. آنها فرهنگ، ادب و تربیت خانوادگی‌شان را نشان دادند.

قاسم‌پور در واکنش به اعتراض خبرنگارانی که این افراد را 4  - 5 نفر دانستند، گفت: من از همه آنها تشکر می‌کنم اما انصاف داشته باشید، آنها  4 - 5 نفر نبودند و البته کل مردم کرمان هم نبودند. مردم کرمان در خیابان من را می‌بینند و به من احترام می‌گذارند. این افراد تعدادشان هر چقدر که بود، به من توهین کردند. اگر آنها اراذل و اوباش هستند چرا کسی به آنها کاری ندارد. آنها حق ندارند به من توهین کنند. به من می‌گویند مربی پولکی آن هم در حالی که پول سال گذشته‌ام را ندادند.

سرمربی مس با اشاره به شرایط ویژه کرمان عنوان کرد: تمام ایران می‌دانند در کرمان مشکل وجود دارد. من یکی از سالمندترین مربیان هستم اما ورزش ما انگار آدم آلوده می‌خواهد و چون باج و رشوه ندادم علیه من شعار می‌دهند. به دنبال توجیه نیستم و در ابتدای حرف‌هایم هم گفتم که خوب بازی نکردیم اما به من بگویید کجا و به چه کسی بی‌احترامی کردم که اینگونه به من بی‌احترامی می‌کنند.

قاسم پور در مورد اینکه چرا با خبرنگاران کرمانی هیچ ارتباطی نمی‌گیرد گفت: وقتی شما خبرنگاران اینجا می‌گویید می‌خواهیم کاری کنیم که قاسم‌پور را زودتر اخراج کنند، چگونه می‌توانم ارتباط بگیرم؟ به جان 4 بچه‌ام همان مربی که شما با او مصاحبه کرده‌اید این حرف‌ها را به من زد. من از روز اول با چه کسی ارتباط داشتم که علیه من شعار دادند؟ اگر واسطه و پارتی داشتند شاید شرایط فرق می‌کرد.

وی در مورد اینکه در تیم مس حاشیه وجود دارد، گفت: شما به دنبال حاشیه هستید، در تیم ما حاشیه‌ای وجود ندارد. حاشیه در تیم یعنی آنکه من بازیکن را بزنم یا بازیکنان با هم درگیر شوند. این مسائل وجود ندارد. من رک و راست حرفم را می‌زنم و چاپلوسی و تملق نمی‌کنم و به همین دلیل در دل خیلی‌ها نمی‌نشینم.

قاسم‌پور تأکید کرد: وقتی گل دوم را خوردیم دیدم 23 دقیقه به پایان بازی مانده بود که شعارها علیه من شروع شد. اینجا همین گونه است، حتی علیه بازیکنان تیم هم شعار می‌دهند بعد شما می‌گویید این مسایل طبیعی است. اینها طبیعی نیستند بلکه ریاضی هستند!سرمربی 

مس خاطرنشان کرد: تیم ما در کرمان هم خوب بازی می‌کند به ما فحش می‌دهند. من نمی‌دانم چه چیزی این افراد را راضی می‌کند. ما در بازی‌هایی مثل ذوب آهن و سایپا برتر از حریف بودیم و نباختیم اما باز هم به ما فحش دادند. وقتی به من می‌گویند باید فلان کار را کنی تا با تو همکاری کنیم دیگر باید فاتحه این فوتبال را خواند، دیگر این مسئله به من و قاسم‌پور مربوط نمی‌شود.

احمدزاده:با ملوان بزرگ شدم 
محمد احمدزاده پس از پیروزی 2 بر 1 برابر مس کرمان در جمع خبرنگاران گفت: این اولین برد ما در کرمان بود. البته مشکلات فنی داریم که باید آن را بررسی کنیم اما تیم ما پتانسیل بالاتری از آنچه که به نمایش گذاشت دارد. ملوان نشان داد که یک تیم پخته است.

وی در مورد اینکه چه تغییر در ملوان انجام داده، گفت: من فقط  به جای یک سانتر فوروارد از 2 سانتر فوروارد استفاده کردم. این تغییر فنی بود که انجام دادم اما از نظر روحی و روانی توان روحی بازیکنان را بالا بردم، بازیکنان بعد از آنکه در چند مسابقه نتیجه نگرفتند دچار افت روحی شدند که امروز توانستیم با باور مناسب مقابل مس بازی کنیم.

سرمربی ملوان در مورد دلیل فنی برتری خود مقابل مس گفت: در میانه زمین به شیوه‌ای بازی کردیم که یک بازیکن اضافی در مرکز زمین داشته باشیم. نقطه قوت ما در این بازی خط میانی ما بود، من با ملوان بزرگ شدم و ملوان جایی است که می‌توان با آن پیشرفت کرد.

وی در مورد اینکه یک روز بعد از آنکه مدیر فنی شد حکم سرمربی‌گری خود را گرفت، گفت: من خیلی تلاش کردم که پورغلامی بماند. از ساعت 7 شب تا 1 نیمه شب با او و سایر همکارانم صحبت کردم ، من سالها با پورغلامی همکار بودم و فکر می‌کردم می‌شود به همان شکل کار کرد و ایراد و اشکالی نبود اما وقتی به فرودگاه آمدم دیدم پورغلامی با درودگر توافق کرده و از تیم جدا شده است آن هم در حالی که شب قبل به نتیجه مثبتی رسیده بودیم. برایم جای تعجب داشت اما نمی‌دانم پورغلامی چه تفکری داشت ولی با من مشکلی نداشت.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم ملوان جایگاه آبرومندی داشته باشد و در رده بالاتر از هفتم قرار بگیرد.

آلومینیوم 3 - 3 فجرشهیدسپاسی
آلومینیوم هرمزگان که از ساعت 17:30 و در بندرعباس میزبان فجر بود باز هم به نتیجه مساوی بسنده کرد و این بار در مقابل شاگردان یاوری  با نتیجه سه بر سه متوقف شد.
در این بازی هادی دهقانی در دقیقه 28 ، میثم آقایی دقیقه 38 و جعفر بذری در دقیقه 84 برای آلومینیوم و مجتبی ترشیز در دقایق 24 و 75 و حسین خسروی در دقیقه 51 برای فجر گلزنی کردند.

یاوری : داوران لیگ مرا پیر کردند
محمود یاوری پس از تساوی پرگل تیمش مقابل آلومینیوم هرمزگان گفت: بازی خوب و پرافت و خیزی بود که 6 گل هم در پی داشت، توپ در خیلی از اوقات بازی در گردش بود.

وی با اشاره به بازی خوب حریف گفت: آلومینیوم در این بازی خیلی خوب ظاهر شد و حقش نیست در انتهای جدول باشد.

سرمربی فجرسپاسی در رابطه با شرایط تیم خود تصریح کرد: تیم ما در نیمه اول مقداری افت داشت که علت آن هم گرمای شدید بندرعباس بود که بازیکنانم به آن عادت نداشتند.

یاوری با انتقاد از داوری مسابقه های لیگ برتر گفت: داور تصمیمات اشتباهی در این بازی گرفت که به ضرر هر دو تیم بود. کمیته داوران باید برای بازی‌ تیم‌هایی مثل فجر و آلومینیوم که تاکتیکی و درگیرانه بازی می‌کنند از داوران باتجربه و قوی‌تری استفاده کنند چون داوران جوان تا بزرگ شوند همه ما را پیر می‌کنند.

سرمربی فجر تصریح کرد: امروز در عمق دفاع با مشکل مواجه بودیم و علت آن هم مصدومیت 3 بازیکن خط دفاعی تیم‌مان بود که روی کار ما تأثیر گذاشت. همچنین حقیقی را هم به علت مصدومیت در اختیار نداشتیم.

یاوری در پایان گفت: فجر امسال فقط 4 میلیارد تومان هزینه کرده است که خیلی کم است و توانسته‌ایم با این هزینه تیم جوانی را جمع‌ کنیم؛ فکر می‌کنم جایگاه رو به‌ بالا در جدول برای ما کافی باشد. امیدوارم تیم‌های شهرستانی روز به روز بهتر نتیجه بگیرند.

میثاقیان: به خاطر داور روی نیمکت نشستم
 اکبر میثاقیان پس از تساوی سه بر سه تیمش مقابل فجر سپاسی گفت: برای برد به این بازی آمده بودیم، نیمه اول هم خوب بودیم و از حریف جلو افتادیم ولی در نیمه دوم تمرکزمان را از دست دادیم.

سرمربی تیم آلومینیوم در ادامه گفت: امروز از مهاجمان جوانی در تیم استفاده کردیم که متولد سال 72 بودند ولی آنها با تمام وجود بازی کردند و آلومینیوم بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

وی با انتقاد از داور مسابقه گفت: داور خطاهای زیادی را در این دیدار ندید و معتقدم باید در بعضی از صحنه‌ها به بازیکنان حریف اخطار می‌داد    داوری به ضرر آلومینیوم بود و هنگامی هم که من به وی اعتراض کردم او به من گفت اگر حرف بزنی اخراج می‌شوی و به همین خاطر مجبور شدم روی نیمکت بنشینم، در بازی‌های خانگی داوران به ضرر آلومینیوم سوت زدند و هیچ‌وقت تصمیمی به سود آلومینیوم نگرفتند.

میثاقیان تصریح کرد:‌ مقابل تیم سوم جدول خوب بودیم؛ پنج مساوی خانگی ما برابر حریفان باید با برد ما همراه می شد ولی داوران این اجازه را به ما ندادند.

میثاقیان در پایان گفت: کمبودهایی در تیم داریم که باید با گرفتن بازیکنان جدید در نیم‌فصل آن را ترمیم کنیم.

استقلال 1 - 0 صبای قم 
ديدار تيم هاي استقلال و صبای قم از ساعت 18:15 و در ورزشگاه آزادی با حضور نزدیک به هشت هزار تماشاگر آغاز شد، در همان دقيقه اول بازي گل استقلال توسط آرش برهاني به ثمر رسيد و این گل تا پایان بازی حفظ شد. 
گلی که برهانی وارد دروازه صبا کرد صدمین گل این بازیکن در تاریخ لیگ برتر برای استقلال بود.
استقلال با این پیروزی 19 امتیازی شد و به رتبه چهارم جدول صعود کرد.

لازم به ذکر است، کي روش، منصوريان،فتح اله زاده، آتیلا حجازی ، محمد مایلی کهن و اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال از نزدیک این بازی را نظاره گر بودند.

مرفاوی: استقلال نیمه اول یک موقعیت و نیمه دوم اصلا موقعیت نداشت
صمد مرفاوی پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر استقلال در جمع خبرنگاران گفت: اولین تبریک را به استقلال و قلعه‌نویی می‌گویم و دومین تبریک را به تیم خودم می‌گویم که مردانه بازی کرد؛ بازی امروز فوتبال خوب و باکلاسی بود. با توجه به زمانی که بین دو بازی بود بازیکنان ما با انگیزه و با نشاط بازی کردند. بازیکنانم دو روز به طور فشرده تمام مسایلی که خواستم را انجام دادند. احتیاج به تمرین بیشتری داریم تا تیم یکدستی داشته باشیم و روی گلزنی هم تمرین بیشتری کنیم.

وی در ادامه گفت: جوانان گمنام ما انگیزه زیادی داشتند و فوتبال خوبی ارایه کردند. در مورد استقلال حرفی نمی‌زنم، آنها یک گل زودهنگام زدند و بعد از آن تا دقیقه 93 بازی را در اختیار داشتیم موقعیت هم داشتیم. استقلال نیمه اول یک موقعیت داشت و نیمه دوم اصلا موقعیت نداشت. بازیکنان ما موقعیت گلزنی داشتند اما کم تجربه بودیم و باختیم. استقلال بازیکنان با تجربه داشت و سه امتیاز را گرفت.

مرفاوی در مورد اینکه مالکیت توپ را بیشتر در اختیار داشتید اما موقعیت گلزنی زیادی نداشتید، تصریح کرد: استراتژی که انتخاب کردیم بر اساس تفکراتمان بود. زمان کمی داشتیم اما استقلال را خوب آنالیز کردیم. نیمه اول ارسال زیادی نداشتیم اما در نیمه دوم ارسال‌های بیشتری داشتیم. تمرین بیشتری می‌خواهیم و من یک هفته بیشتر نیست که به تیم صبا آمدم. پنج‌شنبه بازی کردیم و جمعه ریکاوری و فقط یک جلسه تمرین کردیم. بیشتر تئوری کار و از نظر روحی و روانی بازیکنان را آماده کردیم.

مرفاوی در پایان گفت: سیستم تیم را نسبت به بازی قبل عوض کردیم اما بازیکنان ما خوب نشان دادند و می‌توانیم بهتر شویم. برابر استقلال بازی می‌کردیم و همین که مالکیت توپ را داشتیم خیلی خوب است. استقلال بازیکنان سرشناسی دارد و تیم بزرگی است. تیم ما در یک سوم استقلال هماهنگ نبود و پاس‌های عمقی ما خطا رفت.

قلعه نویی : من ته صف هستم/پیراهن استقلال را به پول نفروختم
امیر قلعه‌نویی در پایان بازی با صبای قم و پیروزی یک بر صفر تیمش گفت: در یک بازی نفس گیر سه امتیاز را گرفتیم، اولین بار است که در این فصل دو برد متوالی داشتیم که این برای ما قابل توجه است.

وی در ادامه گفت: صبا تیم خوبی است و با مرفاوی روزهای خوبی برای این تیم می‌بینم؛ در نیمه اول خیلی زود به گل رسیدیم و در نیمه دوم تغییر تاکتیک در تیم ایجاد کردیم  و با یک بازی حرفه‌ای 93 دقیقه بازی را حفظ کردیم، در نیمه دوم مدارا کردیم و نبض بازی را گرفتیم و سه امتیاز را به دست آوردیم، تیم صبا در این بازی موقعیت  چندان مهمی برای گلزنی نداشت.

قلعه‌نویی در خصوص تشویق مجیدی در ورزشگاه تصریح کرد: حرف مردم را باید بشنویم ، خودم پیشنهاد کردم اگر پیروز شدیم مجیدی را تشویق کنند، در طول بازی تمام حواسم داخل زمین بود و در این بازی مسئله قابل توجهی رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: بارها گفتم مجیدی در استقلال زحمت کشیده و 7 سال در استقلال بوده و 3 جام با این تیم گرفته است، خیلی از بزرگان تیم ما بدون خداحافظی رفته‌اند؛ زرینچه و فنونی‌زاده در شرایطی استقلال را کمک کردند که پولی در کار نبود و ما به دسته سه رفتیم. هر کسی برای استقلال زحمت کشیده قابل احترام است. بازیکنی که 7 سال بوده قابل احترام است و هر کسی که 7 روز هم برای استقلال زحمت کشیده باشد کار بزرگی کرده است.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: در ارزش گذاری‌ها من ته صف هستم، پیراهن استقلال را هیچ وقت ترک نکردم. گذشته را ببینید، چه کسانی به خاطر پول استقلال را ترک کردند. منصور پورحیدری مظلوم واقعی است که بیشترین جام‌ها را آورد.

وی اضافه کرد: پورحیدری در بدترین شرایط این جام‌ها را آورده و اکنون هم کمک می‌کند؛ او به مظلومی و فریبا هم کمک کرده و الان هم به عنوان بزرگتر بالای سر من است. مظلوم‌تر از پورحیدری نیست. من خودم 10 سال در استقلال بازی کردم، از طباطبایی و صفی‌زاده بپرسید آن زمان چه پول‌هایی داده می‌شد و ما با چه چیزهایی کار می‌کردیم و زمان برخی از آقایان چه اتفاقی می‌افتاد. امسال از بزرگترین قرارداد پیشنهادی گذشتم و شاهد هم دارم. اگر کسانی باید طلبکار باشند آقایانی مثل حاجیلو و پورحیدری هستند. در یک سال 5 بازیکن خوب مان مثل بابازاده، زرینچه، ورمزیار و بیانی از تیم ما رفتند اما آنقدر مردانه بازی کردیم که فقط به سایپا باختیم و نایب قهرمان شدیم.

قلعه نویی اظهار داشت: حاجیلو ته نازی آباد رفته و کار می‌کند. اولین چک را پورحیدری به من داد. در آن زمان از جیبش هم برای تیم خرج می‌کرد اما هیچ وقت پیراهن استقلال را مثل برخی بخاطر پول نفروختیم. متاسفانه برخی که این کار را کردند اکنون الگوی هواداران شده‌اند که مایه تاسف است. باید الگوهایی مثل حاجیلو و پورحیدری داشته باشیم نه برخی دیگر، اگر بخواهیم به گذشته برگردیم مثل قراب و جباری هم بودند.

وی افزود: هیچ وقت یادم نمی‌رود یک سال قهرمان آسیا شدیم و مقداری اضافه بار داشتیم. خودمان پولش را دادیم و به ایران برگشتیم یک سکه به ما دادند. سیزدهمی، نهمی و رفتن به دسته سه مال ما بود و بقیه چیزها مال آقایان اما ما کاری نکردیم، هرچه بوده برای استقلال بوده است.

قلعه‌نویی در ادامه در مورد اینکه بازی برهانی باعث شد به بازیکنان دیگر فکر نکنید، گفت: یک سری ایرادهای فنی داریم که باید رفع کنیم. در نیم فصل دوم اگر جباری به تیم اضافه شود و تغییرات ایجاد کنیم استقلال دلخواهم شکل می‌گیرد. 19 امتیاز با یک بازی کمتر داریم و اگر پیروز شویم به سه تیم اول می‌رسیم اما ناراحتم که چرا با یک گل همه چیز را تمام شده می‌دانیم. باید بیشتر حمله کنیم و خطرناک‌تر باشیم.

وی در مورد وضعیت جباری گفت: از کادر پزشکی استقلال تشکر می‌کنم و امیدوارم او نیم فصل دوم برسد تا کارمان در نیم فصل دوم راحت‌تر شود، البته بازهم می‌گویم یک سری تغییرات کوچک داریم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه مجیدی می‌خواست با 2 میلیارد و سیصد میلیون پیراهن مس را بپوشد آن وقت چطور می‌خواست با پیراهن استقلال خداحافظی کند، گفت: از خودش بپرسید. من یک سری چیزها شنیدم اما توصیه می‌کنم از برهانی نژاد و مدیران مس این مسایل را بپرسید. من در مسایل دیگر دخالت نمی‌کنم و او همه چیز را می‌داند.

قلعه نویی در مورد مسایلی که اخیرا بین وی و باشگاه تراکتورسازی رخ داده است ، گفت: مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در مورد همکارانم حرف زده که خودشان قانونی این مسایل را از فردا پیگیری می کنند، امیدوارم حرف‌هایش ثابت شود.

وی اظهار کرد: مدیر رسانه ای تیم تراکتور یک مطلب هم در مورد من گفته که 2 میلیارد بدهی روی دستشان گذاشتیم؛ در این مورد باید بگویم سه بازیکن بودند که آنها را جذب کردیم. یکی از آنها محسن دلواری بود که از 60 میلیون تومان 15 میلیون گرفت، دیگری نوری بود که 15 تا 30 میلیون گرفت و نفر سوم هم آرفی بود که وقتی دیدیم به افکار ما نمی‌خورد جابه جایش کردیم فکر کنم 100 میلیون از تراکتورسازی گرفت.

قلعه نویی در پایان گفت: در مورد 50 میلیون که در اجاره نامه بود شاه‌حسینی معاون حقوقی باشگاه از لحاظ قانونی موضوع پیگیری می کند.

فولاد خوزستان 3 - 1 نفت آبادان 
در داربي خوزستان تيم فولاد اهواز تا دقيقه با نتیجه سه بر یک نفت آبادان را شکست داد.
در این بازی بختیار رحمانی در دقیقه 19، اسماعیل شریفات دقیقه 43 و لوسیانو پریرا در دقیقه 66 برای فولاد و سجاد مشکل پور در دقیقه 90 برای نفت گل زدند.

بچاری :تغییرات مدیریتی و فنی ضربه جبران‌ناپذیری به نفت زد
مرتضی بچاری پس از شکست سه بر یک تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: همانطور که قبل از بازی گفتم تیم نفت از لحاظ روحی و روانی بسیار پایین‌تر از فولاد بود و تغییرات مدیریتی و فنی ضربه جبران‌ناپذیری به نفت زد.

مربی تیم نفت آبادان در ادامه گفت: به ماندن در لیگ برتر خوش‌بینم اما یکسری مشکلات داریم که حتما باید برطرف شود، نگران سقوط تیم نیستم، نگران مشکلات تیم هستم که باید این مشکلات را از مدیران پرسید. 

وی در مورد وضعیت سرمربی تیم اظهار داشت: امیدوارم هر چه زودتر تکلیف سرمربی روشن شود، تیم ما در جذب بازیکن هم ضعیف عمل کرد ولی بیش از آنکه به رفع مشکلات تیم و ضعف خط دفاعی بیندیشیم دنبال رفع حواشی تیم بودیم.

بچاری در پایان گفت: به عنوان عضوی از کادر فنی باشگاه اعلام کرده بودم که تعدادی از بازیکنان با تفکرات فنی و تاکتیکی تیم سازگار نیستند اما مدیران پاسخ دادند این مسئله را باید سرمربی عنوان کند تا نسبت به آن اقدام کنیم.

فرکی: سهمیه آسیا را می خواهیم
حسین فرکی پس از برتری تیمش مقابل نفت آبادان گفت:دوست داشتم در اولین حضورم در دربی خوزستان موفق باشم که خوشبختانه چنین شد، هدف اول ما در این بازی کنترل خط میانی و سپس عبور از دیوار دفاعی نفت بود که به هدف خود رسیدیم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری به نفت بزنیم اما با همین 3 گل هم پیروزی شیرینی به دست آوردیم هرچند یک گل دریافت کردیم و باید دلیل ضعف تیم خود را در دریافت این گل بررسی کنیم اما این نوید را می‌دهم که فولاد از لحاظ روحی بسیار خوب شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای تعطیلات آینده برنامه داریم هرچند برای اولین بار است که از تعطیل شدن لیگ برتر راضی نیستم، 4 روز استراحت به بازیکنان دادیم و سپس به کرج می‌رویم و 2 بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری در آنجا برگزار می‌کنیم.

سرمربی فولاد در پایان گفت: به دنبال بازیکن جدید هستیم، فولاد شکل واقعی خود را پیدا کرده اما باید تلاش کنیم آن را حفظ کنیم در عمل دنبال گرفتن سهمیه آسیا هم هستیم.


در ادامه این هفته از رقابتها سه شنبه 11 مهر و از ساعت 18:15 پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میهمان سایپای البرز است و پنجشنبه 13 مهر ماه، راه آهن به مصاف پیکان تهران می رود.
همچنین بازی تیم های سپاهان و گهر درود به دلیل حضور سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به تاریخ نهم آبان ماه موکول شد. 

جدول رده بندی لیگ برتر :

رتبه

نام تیم

تعداد بازی

تفاضل گل

امتیاز

۱

سپاهان

۱۰

۹

۲۰

۲

نفت تهران

۱۱

۸

۲۰

۳

فجرسپاسی

۱۱

۱۰

۱۹

۴

استقلال

۱۰

۵

۱۹

۵

تراکتورسازی

۱۱

۵

۱۷

۶

سایپا

۱۰

۳

۱۷

۷

ملوان

۱۱

۰

۱۶

۸

صبای قم

۱۱

۳

۱۵

۹

راه آهن

۹

۲

۱۵

۱۰

پیکان

۹

-۸

۱۳

۱۱

فولاد

۱۰

۳

۱۲

۱۲

مس

۱۰

-۲

۱۱

۱۳

داماش گیلان

۱۱

-۶

۱۱

۱۴

پرسپولیس

۱۰

-۴

۱۰

۱۵

ذوب آهن

۱۱

-۸

۱۰

۱۶

آلومینیوم

۱۱

-۳

۹

۱۷

نفت آبادان

۱۰

-۸

۷

۱۸

گهردورود

۱۰

-۹

۷


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار