مصرف زیاد قهوه می‌تواند از طریق افزایش اسید آمینه هوموسیستئین بدن احتمال ابتلای افراد به بیماری چشمی آب مروارید یا گلوکوم را افزایش دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، داشمندان مدرسه سلامت عمومی دانشگاه هاروارد متوجه شده اند احتمال بروز بیماری آب مروارید در در افرادی که قهوه بیشتری مصرف می کنند، بیش از دیگران است. آنها در تحقیقات خود متوجه شدند مردمانی که در کشورهای اسکاندیناوی زندگی می کنند، قهوه بیشتری مصرف می کنند و بیش از ساکنان دیگر نقاط جهان به بیماری چشمی آب مروارید مبتلا می شوند.

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که طی آن عدسی چشم تار و کدر می شود و با شدت یافتن  تاری عدسی بینایی چشم نیز دچار اختلال می شود.

دانشمندان با بررسی های بیشتر متوجه شدند افزایش قهوه باعث ازدیاد اسید آمینه هموسیستئین در چشم انسان می شود و از طرف دیگر میزان این اسید آمینه در بدن مبتلایان به آب مروارید نیز بیش از دیگران است.

دانشمندان هاروارد در این مطالعه وضعیت چشمی بیش از 78 هزار زن و 41 هزار مرد را که به بیماری آب مروارید مبتلا نبودند، در سال های بین 1980 تا 2008 به صورت مداوم پیگیری می کردند. آنها همچنین میزان مصرف قهوه این افراد را نیز ثبت می کردند و در نهایت متوجه شدند افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر از سه فنجان قهوه می نوشیده اند، به طرز معناداری بیش از دیگران به بیماری آب مروارید مبتلا شده می شوند.

تاکنون در مورد تاثیرات مصرف قهوه پژوهش های زیادی صورت گرفته است که بخش زیادی از آنها از تاثیرات مثبت این نوشیدنی بر سلامت انسان خبر می دهند. پژوهش های مختلف نشان داده است مصرف قهوه احتمال ابتلای افراد به بیماری هایی مثل تنش عصبی، دیابت، کلسترول بالا و گرفتگی رگ های قلب را کاهش می دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار