معاون حقوقي امور مجلس و هماهنگي امور استان ها وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: شکایت برخی از مالکان با حمایت یکی از نمایندگان استان اصفهان يکي از علت هاي عدم پيشرفت ورزشگاه نقش جهان است.

احمد رسولی نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: تکمیل ورزشگاه نقش جهان از جمله طرح های مهر ماندگار است و باید تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

وی ادامه داد: سه هزار پروژه نیمه تمام در کل کشور داریم که حداقل شش هزار و پانصد میلیارد تومان احتیاج داریم که این پروژه ها تکمیل شود.

معاون حقوقي امور مجلس و هماهنگي استان ها تصريح کرد: ما امسال برای تکمیل پروژه های خود حداقل چهار هزار میلیارد تومان احتیاج داریم و امسال نسبت به بودجه ای که مجلس در دوره هشتم تصویب کرده بود، 10درصد یعنی چهارصد و هفتاد میلیارد تومان بيشتر دريافت کرديم.

رسولي نژاد ادامه داد: ما در حال حاضر در کل کشور هشت هزار و چهارصد ملک داریم که درطول این یکسال اخیر با همکاری همکاران من دربخش حقوقی درسراسر کشور هزار چهارصد تا از این املاک سنددار شده اند و در حال حاضر هفت هزار ملک موجود است که مشکل سند دارند.

وی افزود: از این هفت هزار زمینی که موجود است در واقع بخشی مدعی دارند که اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که سند مالکیت دارند ویکسری ازاین املاک هم برای قبل از انقلاب است مثل ورزشگاه تختی دربانه که درسال 1348 ساخته شده است.

معاون هماهنگي امور استان ها در وزارت ورزش اظهار داشت: بخشی ازاین زمین ها که درگذشته توسط افراد وقف شده بودند به علت کم کاری توسط ادارات تربیت بدني که در سنددار کردن زمین ها به نام ادرات ورزش و بعداز گذشت مدت زمانی وراث همان زمين ها آمدند و به خاطر اینکه ارزش مالي پیداکرده بود از ما شکایت کرده اند که دادگاه دراین بخش چهارصد میلیارد تومان احکام قطعی صادر کرده وحدود هزار و سیصد میلیارد تومان در مرحله بدوی رای صادر شده است.

رسولي نژادافزود: کل اعتباراتی که قرار است به ما بدهند چهارصد و هفتاد میلیارد تومان احکام قضایی صادر شده که به طور مثال در ورزشگاه نقش جهان در اصفهان که حدود هزار و سیصد هکتار است که حدود بیست سال قبل اداره کل مسکن شهرسازی وقت هزار و سیصد هکتار برای مجموعه نقش جهان درنظر گرفته بود که ما در نامه ای اعلام کرده بودیم که تنها به سیصد هکتار آن نیاز داریم و بقیه را در اختیار استانداری قرار دادیم که اگر می خواهد دراختیار مالکان بگذارد، اما دستگاه قضایی رأی داد برعلیه ما چهارصد میلیارد تومان پولی که متعلق به پروژه های مختلف برای استان اصفهان بوده از حساب ما برداشت شده که قرار است طی مهر و آبان بیش از سه میلیارد تومان از حساب ما برداشت کنند، یعنی پولی که باید صرف تکمیل پروژه های عمرانی شود.

وی در ادامه در مورد علت کارشکنی در تکمیل ورزشگاه نقش جهان گفت: حسن کامران يکي از نمایندگان استان اصفهان به جای آن که دغدغه تکمیل این ورزشگاه را داشته باشند ما را درگیر مسائل حاشیه ای از جمله درگیری با چند کشاورز که هر دفعه مدعی صاحب ملک هستند و در واقع عدم پیشرفت مناسب نقش جهان شکایت برخی از مالکان با حمایت نماینده استان اصفهان است که اسناد آن هم موجود می باشد.

وی ياد آورشد: من از سایر نمایندگان استان اصفهان از مقتدایی، فولادگر و حجت الاسلام سالک و از کسانی که کمک می کنند که این پروژه ها تکمیل شود تشکر می کنم.

*لغو استیضاح وزیر ورزش قابل پیش بینی بود

همچنين احمد رسولی نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه درخصوص لغو استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت: این فضا قابل پیش بینی بود که اکثریت نمایندگان مجلس با این استیضاح موافق نباشند.

وی  افزود: همانطور که مطلع هستید با حداقل 10 نفر می شود هر وزیری را استیضاح کرد و چون در چهارشنبه دو هفته قبل از سوی نمایندگان مجلس طرح این استیضاح اعلام وصول شده بود و مجلس این مدت را در تعطیلات به سر می برد و ما امروز با حضور نمایندگان مجلس کار آغاز کردیم. و این امکان وجود داشت با مجموع مذاکراتی که انجام شده و جلساتی که فراکسیون مختلف مجلس برگزار کردند و مخالف چهره های شاخص مجلس روبرو بودیم.

رسولي نژاد گفت: زمانی که این سوال مطرح شد با مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس روبرو بود و دستور داده شد که از دستور کار مجلس خارج شد و خوب نمایندگان محترم مجلس هم امضا خود را پس گرفتند و درنهایت موضوع استیضاح لغو شد.

وی تصريح کرد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است ولی می توان این موضوع را با بحث و تعامل بین نمایندگان برطرف کرد و از طرفی دیگر عباسي از نمايندگان خواست تا جلساتي را براي حل مشکلات با حضور وي تشکيل دهند.

رسولی نژاد خاطر نشان کرد:‌ در این مدتی که از تشکیل وزارت ورزش و جوانان می گذرد توفیقات خوبی از جمله موفقیت در المپیک، پارالمپیک، والیبال و فوتبال و صعود نوجوانان به جام جهانی می توان اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کسب موفقیت پیاپی ورزشکاران علت استیضاح وزیر ورزش چه می دانند گفت: البته بحث استیضاح دیگر تمام شده است و تنها می توانم به این نکته اشاره کنم که علت استیضاح برای خیلی از نمایندگان مشخص شده که یکی ازنمایندگان محترم در یکی ازاستانها موارد منطقه ای که عمومیت نداشت را پيگيري مي کرد و در متنی که نمایندگان به صورت دسته جمعی و انفرادی نوشته بودند به این نکات اشاره شده بود، به اين موارد رسيدگي شده و بعضی موارد هم با تعامل برطرف می شود و برداشت و نظر اکثریت نمایندگان هم این بود که بهتر است طرح استیضاح در وقت مناسب تری انجام شود.

رسولي نژاد در پایان گفت: من امیدوارم که با همکاری نمایندگان و تعامل و همفکری وضعیت ورزش بهبود پیدا کند و من هم از نمایندگان مجلس و جامعه ورزش تشکر مي کنم؛ قطعا حرکت امروز نمایندگان مجلس به همه ورزشي ها کمک می کند و اميدوارم وزارت ورزش و جوانان از رهنمودهای نمایندگان مجلس استفاده کنند./مح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار