بروز خلاقیت های علمی و پژوهشی از اهداف نهاد های فرهنگی به ویژه جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی صبح امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره پایان نامه سال دانشجویی که در سالن همایش های دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاهی برگزار شد طی سخنرانی گفت: فعالیت های علمی در سطح دانشگاه ها یکی از مهم ترین ملاک ها در سنجش میزان دستاورد های علمی دانشگاه ها است.

وی افزود: به همین دلیل ارج گذاری و تقدیر از فعالیت های تحقیقاتی علمی و پژوهشی به منظور بهره مندی هر چه بیشتر جامعه از اندیشه ها ، آموخته ها و آثار دانشجویی و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های علمی و پژوهشی دانشجویان از اهداف مهم نهاد های فرهنگی کشور به ویژه جهاد دانشگاهی است.

زجاجی تصریح کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در جهت تحقیق این اهداف فعالیت های گسترده ای در زمینه حمایت از پژوهش ها و تحقیقات دانشجویی انجام داده است که یکی از طرح های این سازمان برگزاری جشنواره پایان نامه سال دانشجویی است.

وی اظهار داشت: بدون شک فعالیت های فرهنگی و گرفتن نتایج آن نیازمند یک پروسه زمانی طولانی است اما در نهایت می توان از آن به عنوان یک سرمایه فرهنگی ماندگار یاد کرد به نحوی که تاثیر آن تا مدت ها ادامه  می یابد و این مهم با مساعدت و همیاری اساتید، فارغ التحصیلان ، دانشجویان ، سازمان ها و نهاد های علمی امکان پذیر نیست.

وی به داوری پایان نامه های برتر اشاره کرد و گفت: با توجه به طبقه بندی آثار در سه بخش اصلی ، مبنی و ویژه و گستردگی موضوعی آثار ، شورای علمی جشنواره برای هر گروه و شاخه یک مدیر گروه متخصص از میان استادان و اعضا هیات علمی دانشگاه ها انتخاب کرده که در 4 مرحله مورد داوری قرار گرفتند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار