حدود 139 ميليون برزيلي براي انتخاب شهرداران و اعضاي شوراهاي شهر اين کشور به پاي صندوق هاي راي رفتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛شعبه هاي اخذ راي در سرتاسر برزيل در ساعت هشت به وقت محلي ( يازده به وقت گرينويچ)کار خود را آغاز کردند و قرار است در ساعت هفده به وقت محلي ( بيست به وقت گرينويچ) به کار خود پايان دهند.

راي گيري از طريق صندوق هاي الکترونيکي حتي در مناطق دورافتاده آمازون انجام مي شود.باتوجه به اينکه راي دادن در برزيل الزامي است ، نخستين راي دهندگان از  قبل از شروع راي گيري در برابر صندوق هاي اخذ راي صف کشيده بودند.

برزيلي ها براي دوره اي چهار ساله شهرداران و اعضاي شوراهاي شهر را براي پنج هزار و پانصد و شصت و هشت منطقه اين کشور تعيين مي کنند. در مجموع چهارصد و پنجاه هزار نامزد و بيش از بيست حزب سياسي براي به دست آوردن کرسي هاي اين انتخابات در شهرهاي بيش از دويست هزار واجد شرايط راي گيري، رقابت مي کنند، در صورتي که نامزدها به حد نصاب لازم دست نيابند ، دور دوم اين انتخابات بيست و هشت اکتبر برگزار خواهد شد.

اين وضع در اکثر مراکز بيست و هشت ايالت کشور صادق است . پيش بيني مي شود فقط در نه مرکز اين بيست و هشت ايالت شهردار در مرحله اول انتخابات تعيين خواهد شد که از جمله اين مراکز ايالت ها مي توان به ريودوژانيرو اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سائوپائولو، اين انتخابات محلي به ويژه براي  حزب کارگران حاکم ( چپگرا) در چارچوب انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار و چهارده آزمايشي براي ميزان محبوبيت و نفوذ محسوب مي شود.به گفته تحليلگران و نظرسنجي ها ، حزب کارگران برزيل احتمالا در شهرهاي بزرگ شمال و شمال شرق به پيروزي خواهد رسيد.

در عين حال ، هرچند حزب کارگران برزيل که پس از انتخاب لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا بنيانگذار آن در سال دو هزار و سه قدرت را در اختيار دارد ، اين حزب احتمالا نمي تواند در سائوپائولو ، مرکز اقتصادي اين کشور و همچنين در اکثر شهرهاي بزرگ به پيروزي برسد.

ارتش برزيل براي تامين امنيت در برگزاري مناسب عمليات راي گيري در سيصد و نود و سه شهر به ويژه ريودو ژانيرو مستقر شده است. در اين شهر سي هزار نظامي و سي هزار نيروي پليس براي تامين امنيت برخي از مناطق بسيج شده اند.

فقط راي دهندگان بخش فدرال که در آن برازيليا پايتخت کشور قرار دارد و همچنين ساکنان مجمع الجزاير فرناندو دي نورونيا ( شمال شرقي) يکشنبه به پاي صندوق هاي راي نخواهند رفت زيرا فقط يک فرماندار مديريت آنان را برعهده دارد.
برچسب ها: برزیل ، شهردار ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار