نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: آمارهای ارائه شده برای تولیدات گندم در کشور واقعی نیست و باید در این باره تحقیق بیشتری شود.


عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان  اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت جهاد و کشاورزی در سال گذشته 13 میلیون تن گندم تولید شده است در صورتی که چنین آماری اصلا با واقعیت همخوانی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آمار موجود میزان نیاز داخلی 7.6 میلیون تن گندم در سال است و تولید 13 میلیون تن در سال یعنی 5.4 تن صادرات گندم ولی همه ساله شاهد واردات گندم هستیم و این نشان دهنده تناقض در آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

پاپی‌زاده تاکید کرد: در شرایط کنونی آمارهای ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای میزان تولید گندم در کشور قابل اتکا نیست و وزارت جهاد کشاورزی سلیقه‌ای آمار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید به این معضل رسیدگی شود، گفت: باید مشخص شود آمارهای ارائه شده صحیح است یا خیر و در غیر اینصورت چرا آمارهای غلط ارائه می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: در شرایط کنونی قیمت تمام شده تولیدات کشاورزی افزایش یافته است در حالی که نه میزان تولیدات افزایش یافته و نه سود کشاورزان از این محل رشدی را شاهد بوده است و به این دلیل باید برای جلوگیری از کاهش سود و زیان‌های احتمالی به کشاورزان چاره‌اندیشی کرد.

پاپی‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها قدرت خرید و معیشت کشاورزان تهدید می‌شود ولی میزان هزینه‌کرد آن‌ها در تولیدات دامی و کشاورزی افزایش چشم‌گیری داشته است./س

برچسب ها: آمار ، ولیدات گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.