مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در یزد خبر داد و گفت: استان یزد به زودی به یکی از قطب‌های صادرات کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در یزد خبر داد و گفت: استان یزد به زودی به یکی از قطب‌های صادرات کشور تبدیل می‌شود.

محمدکاظم دوست حسینی در بازدید از کارخانه شیشه اردکان با بیان اینکه به زودی شعبه صندوق ضمانت صادرات ایران در یزد تاسیس می‌شود، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای صادرات استان یزد، شعبه صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور تسهیل در امر صادرات و کاهش ریسک صادرات توسط صادرکننده در استان یزد راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد در حال حاضر در برخی صنایع مثل کاشی و سرامیک و سیفی‌جات بالاترین صادرات کشور را به خود اختصاص داده و با تولید ماهانه 80 هزار تن شیشه در کارخانه شیشه اردکان، در بحث صادرات شیشه نیز حرف اول را در کشور می‌زند.

دوست حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد به زودی به یکی از قطب‌های صادرات کشور تبدیل می‌شود، تشکیل صندوق ضمانت صادرات ایران در یزد کمک بزرگی به صادرکنندگان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران یک نهاد بیمه‌ای بانکی است که بیمه اعتبار صادراتی را به عنوان پوشش ریسک‌های صادراتی به عهده می‌گیرد و عملا به صادرکننده این اطمینان را می‌دهد که در بازپرداخت وجوه حاصل از صادرات خود هیچ ریسکی نداشته باشد.

دوست حسینی ادامه داد: از دیگر حمایت‌های ما از صادرکنندگان این است که به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی وارد می‌شویم همچنین برای تامین مالی در بخش تولیدات صادراتی و امر صادرات این صندوق، حمایت‌های جدی از صادرکننده می‌کند.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: در بخش بیمه‌نامه‌ها نیز تعامل خوبی با خریداران محصولات صادراتی کشورمان در خارج از کشور برقرار می‌کنیم و به این وسیله ریسک خسارت‌پذیری محصولات صادراتی را کاهش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کارخانه شیشه اردکان یک صنعت "های تک" است گفت: عمده محصولات این کارخانه صادراتی است و خریداران زیادی در خارج از کشور دارد و طبیعی است که فعالیت صندوق ضمانت صادرات ایران به همکاری با این مرکز بزرگ صنعتی معطوف شود./س


برچسب ها: یزد ، قطب ، صادرات ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.