سرپرست فدراسيون کشتي گفت: محمد بنا با افتخارات و موفقیت‌هایی که به دست آورده، مثل درخت پرباری است که باید محبت خود را به کشتی گسترش دهد و با توجه به علاقه زیاد او به ایران به کشتی فرنگی باز می‌گردد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ سرپرست فدراسیون کشتی درباره صحبت‌های اخیر سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازیهای المپیک لندن گفت: محمد بنا با افتخارات و موفقیت‌هایی که به دست آورده، مثل درخت پرباری است که باید محبت خود را به کشتی گسترش دهد و با توجه به علاقه زیاد او به ایران به کشتی فرنگی باز می‌گردد.

حجت اله خطیب یادآور شد: موفقیت کشتی فرنگی ناشی از زحمات مجموعه فراوانی در کشور بود که آن را محمد بنا به نقطه مقصود در المپیک رساند.

وی افزود:ˈمحمد بناˈ سرمربی پرافتخار و شایسته تیم ملی کشتی فرنگی ایران کار خود را نیمه تمام رها نمی‌کند و همچنان برای موفقیت کشورمان در میادین مختلف تلاش خواهد کرد.

خطیب اضافه کرد: در نشستی مشکلات فدراسیون و دغدغه‌های مربیان تیم‌های ملی را مورد بررسی قرار داده و با همفکری راهکاری مناسب برای رفع مشکلات را اتخاذ خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون کشتی با بیان اینکه مسوولیت مسایل مالی این فدراسیون برعهده من است، تصریح کرد: کار در نهادها و ادارات ایرانی به این شکل است که بودجه را ابتدای سال نمی‌دهند و همه اداره‌ها همواره هزینه‌ها را انجام می‌دهند و بعد از واریز بودجه از سوی دولت آن را پرداخت می‌کنند، این مورد درباره دیگر فدراسیون‌ها نیز صادق است و انها نیز بدهی‌هایی دارند.

من خوشحالم که با قرض گرفتن از دیگران تیم‌های کشتی ازاد و فرنگی ایران را به مسابقات مهمی در روسیه و دیگر نقاط جهان اعزام کردم تا آنان با کسب آمادگی لازم راهی لندن شوند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت کشتی فرنگی در سراسر کشور زحمات زیادی ازسوی مربیان مختلف از جمله مربیان گمنام نیز کشیده شده است، اضافه کرد: خود من هم زمانی که در اداره کل تربیت بدنی استان تهران بودم، هیات‌های کشتی و والیبال را تحت فشار گذاشته و وادار کردم که برنامه‌های مختلفی را در زمینه گسترش و جذب کشتی گیران اجرا کنند.

به گفته وی، در آن زمان نیز هیات کشتی استان تهران و حتی والیبال جوانان و مربیان شایسته را شناسایی و جذب کرد و زمینه گسترش این رشته‌ها در تهران و شهرستان‌های اطراف ازجمله اسلامشهر فراهم شد.

خطیب به حضور ملی پوشانی از اسلامشهر در والیبال اشاره کرد و گفت: در کشتی نیز در استان تهران فعالیت‌های خوبي صورت گرفت و منجر به شناسایی چهره‌هایی در این رشته‌ها گردید که بعدها تیم‌های ملی را تغذیه کردند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته منجر به پیدا شدن چهره‌های بزرگ در کشتی کشور شده است که آنها را محمد بنا در المپیک و مسابقات جهانی به سرانجام رساند، یادآور شد: بنا هم یکی از کسانی است که در راس تیم ملی قرار گرفت و با انسجام و محبت این موفقیت را بیشتر کرد. وی نقش عظیمی در این موفقیت‌ها داشت، اما تلاش خیلی‌های دیگر هم در این زمینه موثر بود.

سرپرست فدراسیون کشتی یادآور شد: برای موفقیت در هر رشته ورزشی عوامل زیادی دخیل هستند، از جمله مجموعه فدراسیون و مربیان گمنام. به نظر من اگر مجموعه مدیریت فدراسیون نبود، کسب شش مدال در لندن رخ نمی‌داد.

وی با اشاره به انتقادی که از بدهی‌های فدراسیون کشتی می‌شود، گفت: مسلما برای اعزام تیم به مسابقات مختلف از جمله در روسیه قبل از المپیک، حتما کشتی گیران ما امادگی و تجربه لازم را به دست نمی‌آوردند و شاید شش مدال بدست نمی‌آوردیم.

به گفته وی، باید در موفقیت‌های کشتی نقش دیگران را هم در نظر گرفت. بنا یک مربی صاحب نام کشتی فرنگی در جهان است و من برغم این صحبت‌ها او را دوست داشته و ارادت خاصی به وی دارم.

خطیب یادآور شد: بنا به سبب علاقه‌ای كه به کشتی ایران دارد به آن باز خواهد گشت و او به رییس جمهوری قول داده است که به خدمت در کشتی ایران و ساختن کشتی گیران آینده دار ادامه دهد.

به گفته سرپرست فدراسیون کشتی، بنا به رییس جمهوری قول داده است که درکشتی بماند و خدمت خود را به جوانان این مملکت ادامه دهد،ما هم سعی می‌کنیم خواسته‌ها و انتظارات او را برآورده سازیم.

سرپرست فدراسیون کشتی در باره انتخابات این فدراسیون نیز گفت: هر موقع وزارت ورزش و جوانان اعلام کند ما آماده برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی هستیم./آق
برچسب ها: خطیب ، کشتی ، بنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار