سراسر زندگي پيامبر از ارزش و اهميت ويژه اي برخوردار بوده اما مديريت حضرت در گسترش اسلام نياز به پرداخت بيشتري دارد.

سعيد پنجي مديرعامل شركت انيميشن سازي رهاسازان در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت انيميشن هاي مذهبي گفت: با افزايش پيچيدگي هاي زندگي ماشيني نياز به آگاهي هاي روحي بيشتري احساس مي‌شود ضمن اينكه يادآوري و تاكيد بر مسائل مذهبي و مرتبط با دينمان بر همگان واجب است.
وي در خصوص اينكه تاكنون چه ميزان انيميشن درباره حضرت محمد(ص) توليد شده، اظهار داشت: چهار قسمت از مجموعه داستان راستان به نام هاي سخانه، همسايه، ثمره سفر طائف و شتر دواني با محوريت حضرت رسول(ص) توليد شده است.
وي ادامه داد: انيميشن خدا با ماست به عنوان مجموعه اي برگرفته از قرآن كريم در خصوص زندگي اين بزرگوار به سفارش مركز پويانمايي صبا توليد شده است.
پنجي عنوان كرد: سراسر زندگي حضرت رسول(ص) از ارزش و اهميت ويژه اي برخوردار است اما به نظر من مديريت حضرت در گسترش اسلام نياز به تامل بيشتري دارد.
وي در خصوص نياز به ساخت انيميشن در خصوص پيامبر با توجه به توهين اخير به ايشان اظهار داشت: زشتي و وقاهت اين توهين به همه دنيا واضح و مبرهن است اما به نظر من انيميشن هاي ما به خصوص براي كودكان ونوجوانان بهتر است در جهت بيان و احترامي بيش از گذشته به شان و شخصيت حضرت رسول(ص) باشد.
پنجي تصريح كرد: بدليل حساسيت موضوعات مذهبي و جلوگيري از سوء تعبيرها توليد كارهاي مذهبي پيچيدگي هاي خاص خود را دارد كه شايد هر فيلم سازي زيربار مسئوليت آن نرود.
وي تاكيد كرد: كارهاي مذهبي گرافيك خاص خود را دارند و تا حدودي به كار نبردن رنگ و لعاب آگاهانه صورت مي گيرد.
وي افزود: ذائقه و حس در خصوص گرافيك كارهاي انيميشن هاي مذهبي بيشتر از سواد آكادميك تصميم مي گيرد و همچنين ساخت كار مذهبي با مولفه هاي مذهبي نياز به جسارت فيلم ساز دارد.
پنجي در خصوص روند توليد انيميشن در كشور گفت: توليد انيميشن در ايران روند رشد اما مسيري پرچالش و جان فرسا را طي مي كند.
وي در پايان در خصوص نقش انيميشن هاي ايراني در بين الملل و بازارهاي جهاني خاطرنشان كرد: انيميشن هاي ايراني در بازارهاي جهاني روندي رو به تكامل دارند و حضور شركت ها و شبكه هاي انيميشني در بازارهاي فيلم جهاني به طور كامل آشكار است.
گفتني است، مجموعه انيميشن هاي كوتاه سريال داستان راستان، سريال داستانهاي شنيدني، سريال آسان بدانيم، مجموعه ابوريحان بيروني و سريال هاي ماندني از توليد شركت رها سازان رويا است./ي2

برچسب ها: انیمیشن ، زندگی ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار