مدير عامل شرکت نفت و گاز پارس از پايان مراحل حفاري اوليه در بخش مشترک و غير مشترک لايه نفتي پارس جنوبي تا آخر امسال خبر داد و افزود: نتايج مطالعه حفاري هاي توصيفي در لايه هاي نفتي پارس جنوبي به زودي اعلام مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، موسي سوري گفت: عمليات متمرکز حفاري در لايه نفتي پارس جنوبي با اختصاص دو دستگاه دکل پيشرفته براي ارزيابي شرايط مخزني اين بخش از ميدان پارس جنوبي با شتاب قابل قبولي ادامه دارد.

وي افزود: به زودي با پايان مراحل اوليه اين طرح ، نتايج مطالعات و ارزيابي حفاري هاي توصيفي اعلام خواهد شد. سوري گفت : عمليات حفاري اين ميدان به ويژه پس از استقرار دکل جديد (متعلق به شرکت توسعه پتروايران)، شتاب بيشتري به خود گرفته  است که پيش بيني مي شود مراحل حفاري اوليه در بخش مشترک و غير مشترک اين ميدان تا آخر امسال پايان يابد.

سوري گفت: با انجام کارهاي باقي مانده تا اسفند امسال مي توان به توليد نفت از لايه نفتي ميدان گازي پارس جنوبي در ماه هاي نخست سال آينده اميدوار بود.

مديرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بيان اين که برخي بخش هاي فازهاي در دست ساخت پارس جنوبي در زمستان به توليد مي رسد، تصريح کرد: اين روزها با وجود فشارهاي دشمنان، شاهد حماسه هاي بزرگ اقتصادي در پارس جنوبي هستيم.

موسي سوري ادامه داد: عمليات بارگيري نخستين سکوي فاز 12 پارس جنوبي، به عنوان بزرگترين طرح توسعه اين ميدان، هفته گذشته در يارد خرمشهر انجام شد که نشان مي دهد فرآيند توسعه نظام پيمانکاري و سطح مديريت پروژه در کشور از جهش کيفي چشمگيري برخوردار بوده است.

وي اعلام کرد : سازه هاي پيچيده دريايي پارس جنوبي که پيش از اين در انحصار بيگانگان بود با رعايت استانداردهاي کيفيت با همکاري شرکت ها و سازندگان توانمند داخلي ساخته و بارگيري مي شود.

مدير عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به چشم انداز شرکت نفت و گاز پارس گفت: تبديل شدن به يکي از پنج شرکت برتر بين المللي در زنجيره توليد و تجارت نفت و گاز جهان از چشم اندازهاي تعريف شده ما در پارس جنوبي است و بايد بيشتر تلاش کنيم.

سوري افزود: شرکت نفت و گاز پارس براساس اين برنامه چشم انداز، مسئوليت توليد روزانه يک ميليارد متر مکعب گاز و يک ميليون بشکه ميعانات گازي از مجموع ميادين گازي مشترک و غير مشترک موجود در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس را برعهده دارد./س
برچسب ها: حفاری ، نفت ، پارس ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار